Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 19 juli 2018

Word je in je vrijheid belemmerd!?


Dat is vreselijk en hoort in een land als het onze niet voor te komen.
Eigenlijk in heel Europa niet meer!

Ervaar je dat dan toch als zodanig.
begin het dat eerst maar eens te onderzoeken.
Want waar komt het vandaan en hoe werkt het!
Woedend en boos worden...
dat is in het begin normaal!
Maar laat het je niet overheersen
en laat het je niet leiden.
Dan wordt leiden namelijk tot lijden.
Voor mijzelf was en is dit een
Levensles.
Gelukkig hebben we in ieder geval
in een min of meer vrij land
de gelegenheid de wortel van dit kwaad te zoeken
en te onderzoeken.
😏
Met een grote glimlach mag ik je vertellen;
Dit komt niet uit een boekje.



Vrijheid.
( op donderdag )

5 opmerkingen:

  1. je hebt wel ergens een punt, maar ik denk nu aan een gesprekje van mij en mijn zoon toen die nog heel klein was: hij zei; mama, ik moet altijd en overal luisteren, thuis, op school,....enz
    Ik antwoord: ik toch ook? hier, op mijn werk, enz...en als ik bejaard ben moet ik nog het hardst luisteren. Dat is die nooit vergeten. Ondanks alles, ga gewoon leuk leven, en geniet
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lutje, je hebt er weer wat wijsheid aan toegevoegd, dank je!@@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we belemmeren ons zelf toch ook
    het feit dat we goed willen doen, en bv niet in de straten lopen en etalages inslaan ;-) er is iets die ons toch tegenhoud hé
    maar k snap jou geval wel, dat is beroving van vrijheid

    BeantwoordenVerwijderen