Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 26 januari 2020

Een typisch zondag bericht.


Dit keer over een van mijn inspirators.

Dürckheim  (klik)

Ben zelf een voorstander van 'toegankelijke spiritualiteit'.
Zijn boeken had ik bijna allemaal...zijn nu waarschijnlijk terecht gekomen bij kringloop winkels.
Zodra ik de gelegenheid heb koop ik er een terug.


Toch was ik nooit werkelijk een volger van wat dan ook!
In ieder geval nooit van de oude religies oftewel godsdiensten.
Vaste rituelen werkten nooit voor me, hooguit iets dat ik ervan afleidde.

Als het om boeddhisme ging heb ik er veel kennis van genomen
en vaak weer losgelaten!
Het was vooral de manier van in het leven staan die mij boeide.
Zo was er ooit een spreuk die zei;
Mocht je de verlichte boeddha op straat tegenkomen
maak hem dan dood!
Gek genoeg deed ik dat mijn hele leven al...
Namelijk trouw zijn aan jezelf, wat voor gevolgen dat ook heeft.



😇
🙏


3 opmerkingen:

  1. is ook het beste, jezelf zijn en blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. trouw zijn aan jezelf is wel het allerbelangrijkste hé Walter, als je dat niet kunt, aan wie dan wel ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve dames, dank voor jullie reacties!

    BeantwoordenVerwijderen