Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 18 februari 2020

Afbouwen op opbouwen.


Een stap voor stap verslag...

En daar ben ik mee bezig!
Eerst voor vandaag maar weer even mijn zelfportret.
Een kwestie van langzaam opbouwen...
Over dat andere afbouwen en opbouwen gaat het morgen hier verder...
Het is nu morgen!😊

Anders bloggen?

De rest van het verhaal komt vandaag hieronder>>





Het afbouwen en opbouwen zal weer over heel andere dingen gaan!
Dus vandaag ga ik verder, want hoe lang hebben we al ervaring met onze 'geestelijke ' groei? Ik al meer dan 50 jaar...en wat doen we er nu mee???  En daar gaat het in dit stukje over, want wat hebben we nog niet gedaan?  Alles zit in ons opgeslagen, zowel in lichaam als geest!

Nog niet eens zo lang geleden voelde ik het ineens;
Alles is er nog en op dat gebied hoeven we niets bij te leren.
We hoeven het alleen maar weer aan te spreken!

En daar ben ik mee bezig ,al die jaren van opgeslagen kennis, noem het maar de spirituele. die spreek ik weer aan.
Het is even wennen,soms zelfs even schrikken, want alles wat ik weet over mediteren en yoga en andere zaken die ons dieper bij onszelf brengen...ze zijn er nog en hebben a.h.w. op ons gewacht tot we er weer klaar voor zijn.
En...dat blijk ik te zijn, vandaar dat ik alles tezamen heb gebracht in een kamer, mijn meditatie en yogakamer.
Maar zelfs als je die luxe niet hebt, het kan overal en altijd! Het is gewoon een kwestie van herontdekken en er de ruimte voor maken het weer actief toe te passen...


Nogmaals, het is even wennen en het zit nu zelfs op een dieper niveau!
Maar niks gaat vanzelf....Het gaat om vertrouwen in jezelf hebben op een nieuwe manier!


























2 opmerkingen: