Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 18 februari 2020

Dat wordt nog hard werken aan een nieuw bericht!

Misschien weer eens verhuizen naar mijn andere blogs.
Mijn nieuws is nogal specifiek!

Het gaat over 'tekenen en hulpverlening.
over de waanzin van ons recht in Nederland
...en dat soort dingen
en ik sta er ook nog ongewild naakt op!



En voorzichtig hou ik mij daar mee bezig... 



Wordt vervolgd...
Een mens
doet wat hij doet en is wie hij is.
Altijd een uniek wonder!

Startrek!

Zeg maar gerust;
de bipolaire running man!

Weer alles tegelijk vanavond, Startrek aan...op een ladder staan en bijna op mijn bek te gaan..
Verder met mijn zelfportret  en die psychologe van vandaag overdenken!
Eerlijk gezegd,ze is aardig en beeldschoon,,,
maar zij heeft mij niets te bieden!
Dopamine... en verder wist ze er niks van!
Oké,even Startrek in beeld;
Morgen meer....


Over dopamine  klik
Maar vooral over wat het met mij deed!
Het voelt niet als een drug, je voelt alleen veel positieve energie!
En je gaat er niet gek door doen!
Maar toch...
Ja, ik kan er niet uitgebreid over schrijven, want ongetwijfeld is het persoonlijk hoe het bij je werkt!

Waarom heb ik het gebruikt?
Omdat ik alles een beetje zat was...het constante gevoel van;
Ik wil eruit!
Voor echte drugs bleek ik ongevoelig...mijn oudste broer is eraan gestorven. En dat was een hel!
Toen ik 17 was heeft hij nog geprobeerd mij erin mee te slepen.
Zijn lever was destijds zo opgezwollen dat je hem letterlijk zag zitten!
Ik heb mij inderdaad eenmaal laten verleiden en voelde';
Dit nooit meer!

Mijn psychologe is duidelijk nog te jong...en heeft er zelf geen ervaring mee. Dingen via boeken weten is toch werkelijk heel anders!

In het verleden bleek ik gevoelig te zijn voor psychoses...een teveel aan dopamine kan het bewerkstelligen, dus ik moet oppassen! Is het wel zo gunstig dat ik ontdekt heb dat je het gewoon kunt kopen? Op de gister gemaakte selfies kan ik zien dat ik er anders uitzie...
Vandaag is het 'de volgende dag' (woensdag 19-2-2020).
Het wonderlijke is dat ik er geen kater van heb, maar vreemd voel ik me wel...Tja, vandaag is mijn Stilte dag en gelukkig is het ook de dag dat ik vrij ben van het 'groepsgebeuren', dat is en blijft niet mijn ding!
We zijn die we zijn en niet alles kan je veranderen...

Maar mezelf maak ik gewoon af...dat zelfportret bedoel ik natuurlijk!













3 opmerkingen:

  1. heel bijzondere fotografie en prachtig tekenwerk
    drugs kan voor niemand goed zijn
    zag het hier bij een buurjongen, die werd gevaarlijk, voor zichzelf en voor de andere bewoners van het appartementblok, blij dat die verhuisde
    Zeker oppassen Walter, maar jij weet al uit ondervinding wat goed voor je is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk, wanneer je het niet uithoudt, duik onder de wol. Dekens over je hoofd en wachten tot het rotgevoel over is. Jij als boeddhist weet denk ik goed wat gedachten en gevoelens zijn. Laat ze je niet overweldigen. Laat ze komen en gaan. Ik zou niet gaan experimenteren met rare stofjes. Of veel wandelen. Ik vind dat altijd heerlijk. Mijn hoofd komt tot rust.

    BeantwoordenVerwijderen