Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 2 april 2020

Systemen en...de nieuwe orde!



En zo werk ik tegenwoordig op mijn laptop...
Speciaal voor mijn volgers!
😄

Klinkt best een beetje eng; De nieuwe orde.
Laten we in ieder geval hopen dat het de vastgeroeste systemen
tot verandering brengt.
Het systeem waarin ik mij ( ongevraagd ) bevind is in ieder geval totaal veranderd!
Voor mij voelt het als een bevrijding...lucht en ruimte.
Gewoon weer de eigen verantwoordelijkheid dragen en gesteund worden
als je het echt nodig hebt....
Want orde en regelmaat kunnen ook anders zijn, namelijk in vrijheid!
Een wezenlijk besef dat, wat je voor jezelf doet, ook goed voor de 'gemeenschap' kan zijn.
Zorgen en verzorgen vanuit vrijheid en verantwoordelijkheid.
Van binnenuit.
Dan wordt het werkelijk als een zorg voor elkaar ervaren.
Want juist ook als verzorgde mag je de eigen verantwoordelijkheid dragen!



En het ontbijt werd gebracht...

( Hoe voelt dat voor beide partijen?)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten