Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 18 mei 2022

Afscheid nemen als ruimte maken voor het nieuwe?


De goede gewoontes van toen


 Als er geen 'samen' meer is om iets vast te houden

dan kan je het beste het oude loslaten!

Maar dan moet je eerste het oude herkennen...


En pas vannacht kreeg ik dat door... dieper door.

Dingen die niet meer kunnen moet je de ruimte geven.


Mijn 12 en half jarig jubileum laat ik vandaag ingaan,

oftewel ik maak er een begin mee.

Gisteravond heb ik mijn begin gelezen...

Het was 2009, bijna 60 was ik...

Want inderdaad, er is geen partner meer die mijn nog

letterlijk en figuurlijk vasthoudt.

Vasthoud in een nu dat eigenlijk een toen is!

Volgende week begin ik weer met iets nieuws

dat tegelijkertijd oud is...

Namelijk weer werken in een creatieve groep!

Niet zomaar hoor, want dan word ik opgehaald

want fietsen lukt niet meer.

Geen idee nog hoe dat voor me werkt.


Verder heb ik weer 2 dagen in de week 'beweging', zeg maar fysio therapie.

Gisteren drukte ik op een verkeerde knop en de loopband ging ineens keihard!

Daarvoor had ik al gefietst, 25 minuten... hometrainer.😏


Maandag was ikzelf begonnen met 25 minuten buiten wandelen...

Was achteraf wat veel om mee te beginnen... een hond heb ik niet!


Vandaag is weer mijn 'systeem-vrije' dag...

Mijn bed maakte ik gisteren op de verkeerde manier op,

straks even mijn matras verschuiven zodat ik beter bij het hoofd eind kan...

En als het zonnetje weer komt....een uurtje erin.


Afscheid nemen en ruimte maken voor het nieuwe.






2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe de vernieuwing je bevalt. En of je conditie en gezondheid beter worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie... ik ga je op de hoogte houden!
    Natuurlijk vrijblijvend :-)

    BeantwoordenVerwijderen