Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 29 juni 2022

Uiteindelijk bleek het goed nieuws...

 Wasgoed nieuws!



Het verhaal dat er bij hoort komt later op de dag....




Het verhaal;
Er is hier weer iemand vertrokken... hij bleek erg dement te zijn.
En daar is dit systeem niet op ingesteld!
Want het blijft de bedoeling dat je jezelf kunt onderhouden en verzorgen en geen last aan anderen bezorgd...
Inderdaad, zijn gedrag was erg vreemd maar de man heeft mij nooit kwaad gedaan...
Gelukkig is hij nu op een betere plek terecht gekomen.
Beter voor hem en niet eens zover hier vandaan...
Toch triest dat het zo kan lopen.
En ik dacht nog; Goh wanneer ben ik aan de beurt?

Zijn spullen kon hij niet meenemen, hij heeft nu maar één kamer met douche enzo...Mag ook niet meer alleen naar buiten....

Van hier vroegen ze aan mij of ik zijn wasmachine wilde hebben.
Stuk beter dan de mijne, trouwens.
Toch een vervelend verhaal...er waren geen duidelijke afspraken over want niemand weet hier nog wat de ander doet!
Tja, heb vanmorgen maar alles klaar gemaakt en ik voelde een vreemd soort verdriet over het afscheiden met de 'bovenlader'...
Ook al zijn het maar mechanische dingen..
( Zijn wij toch eigenlijk ook)

Oké, hij is weg en de andere staat...Aangesloten en wel.
Aardige man die het voor mij deed...geen kringloopman!
Laat hem rustig staan tot morgen, kan hij vast even wennen aan zijn nieuwe plek! 😏
De bediening lijkt vooralsnog wat ingewikkeld... erg veel mogelijkheden.
Maar hij staat bovenaan op de zuinige en milieubewuste lijst.
Pas morgen zet ik hem aan, zonder was en alleen azijn erin.

Mocht hij goed werken, dan ben ik er blij mee ( denk ik)
Vanavond maar een kaars branden voor de ander die weg is...
Afscheidsritueel...
Misschien een dankgedicht maken voor 3 jaar trouwe dienst?

Zouden apparaten dan toch een soort 'ziel' opbouwen?

Heb er als afscheid eergister nog 2 wassen mee gedraaid.
Het leek wel of hij 'bewust' ineens perfect werkte ( snik)

😢


P.S. Het gaat er hier vreemd aan toe... in dit systeem en ik...
ik vind het wel best!








4 opmerkingen: