Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 23 november 2009

Waar hoor jij bij?

Is ergens bij willen horen een boosdoener, misschien wel dè grote boosdoener? De zinnige kant er van; tijdelijk een groep zijn om iets te kunnen bereiken.Met de nadruk op tijdelijk. Het gevaar van permanente groepen is het wij/jullie gebeuren. Want zonder het wij/zij gevoel kan er geen oorlog zijn. Helaas begint het wij/zij gevoel al vaak snel nadat er sprake was van het ik/jij gevoel.Het belang van het IK gevoel wordt vaak gezien als egocentrisch of egoïstisch. Toch hoeft dat niet zo te zijn, integendeel, het kan ook een manier zijn om met je kwetsbaarheid te leven en niet de ander mee te sleuren in je innerlijke strijd. Maar hoe ben je IK, zonder een JIJ? Dan kom ik op het transparant zijn, althans pogen te zijn. Ik, dus mijn IK streeft er naar te verzamelen en uit te zoeken wat bij me past, wat goed is en wat noch anderen noch mijzelf schaadt. Mooier zou nog zijn te streven naar wat een ieder laat groeien om tot liefde te komen. Is dat een onmogelijke taak? Nee, maar wacht niet op resultaat, maar leef het van dag naar dag. Schoon worden door je diepste haat te ervaren, je grootste walging, je ultiemste afkeer en je zwaarste vooroordeel. Wees het allemaal zelf voor een moment.... Er net zo lang naar 'kijken' totdat ze oplossen, oftewel in jou transparant worden.

Dit is herhaaldelijk een onderwerp voor mij, juist omdat ik keer op keer weer ervaar hoe dit onderlinge verdeeldheid oproept en in stand houdt.

2 opmerkingen:

  1. erge kleine letter type

    zoekt nu een evrgrootglasbril

    P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bericht alleen bestemd voor heeeeeel nieuwschierige mensen, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen