Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 31 december 2009

Niet ineens meer of anders...

Traditie getrouw, plannen maken voor een nieuw jaar?
Ach, dat doe ik eigenlijk al jaren niet meer...het is een beetje onzinnig en geforceerd en draait vaak uit op teleurstelling of op ( als de plannen niet lukken) een ja-maar gevolgd door slappe smoezen. Hihihi.
Mijn plannen zijn al ruim 2 jaar geen plannen meer, maar gewoon elke dag gemotiveerd bezig zijn en leven naar wie je bent en die je weet te kunnen zijn!
Niet ineens meer of anders dus, dat is dan niet eens aan de orde.
Mijn werk komt steeds meer op de eerste plaats en dat voelt goed, ja..zelfs als een soort bevrijding!
En over die bevrijding gesproken;

Ik ga wel door met zo nu en dan stukjes te schrijven over verslaving, niet met de intentie hulpverlenertje te kunnen spelen, nee..want uiteindelijk kan er maar één je beste hulpverlener zijn en dat ben jezelf.
Wel zal ik zo nu wat oude bezopen koeien uit de sloot trekken, stieren zelfs, met kracht uit de modder van weleer gerukt! Hoe van een verslaving af te komen zal ik niet eens pogen te beschrijven, hooguit af en toe mijn achterliggende hel en daarbij behorende strijd oprakelen.
Want voor elk mens die de strijd kent of er indirect mee te maken heeft zou ik toch op kleine schaal iets hopen te betekenen.

Hoe zou ik anders willen, als iemand die zo een hel overleefd heeft.
In feite heb ik wat dat betreft niks meer te verliezen.
Zeker mijn eer of zelfrespect niet meer!

Proost, voor de zoveelste keer...op een inzichtelijk 2010.

4 opmerkingen:

  1. Prachtige werkjes, Walter

    'leven naar wie je bent en die je weet te kunnen zijn!'
    Een zin die indruk maakt, die ik onthoud en meeneem naar volgend jaar.

    Deze wens komt zeker uit: ik wens je een creatief jaar!
    En de rest, tja,... nemen we zoals het komt, hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je een mooi jaar toe!
    dat er maar veel kleur uit je kwasten mag komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Walter, dank voor je leuke reactie op mijn blog. Ik wens je een gezond 2010 en een inspirerend jaar! Tot ineens weer, houdoe, John

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan ik anders dan Respect hebben voor iemand die de kracht bezit 'de Hel' te overleven. Houd moed Walter.

    BeantwoordenVerwijderen