Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 2 januari 2010

Toch maar in deze bewoordingen.

Soms kom ik er nou eenmaal niet onderuit, want graag benoem ik de dingen op een aardse en alledaagse manier.
Het gaat even om "Hara" en het "zilveren koord".
Mijn behoefte om geluk te delen is vaak erg groot, geluk en inzicht...zonder opdringerigheid! Geen zendelingen gedoe...
Juist omdat ik zeer diepe dalen heb ervaren gooi ik het er af en toe toch maar uit.
De hieronder beschreven gevoelens ervaar ik het meest tijdens het"wandelen", in welke vorm dan ook;
Dat gevoel van houvast in mezelf en het gevoel van verbinding met alles wat is, dat ga ik pogen te omschrijven. En daar is het begrip "Hara" nou eenmaal handig bij. Jezelf gecentreerd voelen in je buik, hoog en laag treffen elkaar daar, het denken en ervaren dito! De grond is je ervaren en het hogere komt binnen via je denken....(zelfs van het typen krijg ik al een droge keel..hihihi)
Voordat ik me verlies in hoogdravende onzin babbels; het zilveren koord...
Gemakzucht slaat toe en met brede glimlach verwijs ik naar het Internet!
(SMILE@)

2 opmerkingen:

  1. this is for me the best, I think that has great future! But what I find particularly good on you: You have your style container! I'm glad for artists

    BeantwoordenVerwijderen
  2. But I am a very, very old man!
    And a bit crazy too, that helps a lot.
    Have fun! (while painting)

    BeantwoordenVerwijderen