Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 24 augustus 2010

Acrylbinder.


Ik was er al een tijdje naar op zoek, iets waarmee ik mijn pigmenten voorraad kon binden opdat ik ze kon combineren met de acryl verf die ik reeds heb.
En eindelijk kwam ik het tegen...
Gek genoeg had de verkoper in de winkel er zelf geen erg in dat hetgeen ik beschreef nodig te hebben, gewoon aanwezig was in de winkel.
Bijna was ik met een lullig en duur flesje acryl medium de deur uit gegaan.
( Thuisgekomen bleek ik dat zelf nog in voorraad te hebben!)
Gelukkig viel mijn oog op een bovenste plank( een flauw grapje laat ik dit keer achterwege)
De verkoper redde zich er vakkundig uit door te zeggen; "O, bedoelt u dat"!
Thuis ontdekte ik dat het spul diverse mogelijkheden heeft.
Ik gebruik het nu om mijn opgespannen papier ( 200grams) voor te bewerken.
Ook als ik op reeds geprepareerd doek werk gebruik ik het in combinatie met wat pigment,
om het doek wat extra body te geven.
Als vernis werkt het ideaal, een prachtige matte doch heldere afwerking geeft het.
Ook kun je het goed gebruiken als je wilt glaceren (een dunne transparante kleurlaag over een andere kleur aanbrengen)want op die manier kan je bepaalde kleur en licht effecten bewerkstelligen.
Kortom, het bevalt mij prima!

4 opmerkingen:

  1. Dit spul ken ik niet...hoewel ik vanaf nu niet kan onkennen dat ik het ken...edoch kan ik wel zeggen dat ik er nooit mee gewerkt heb.
    acrylbinder....het klinkt verduveld interessant.
    bedankt voor de tip Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Walter je moet eens op MartinBrinkhuis.nl kijken ik koop bijna al m'n spullen daar. Goed en goedkoper dan veel anderen en zeker dan de winkel....en ze hebben er bijna alles dus ook acrylbinder.
    Stoppen is inderdaad het moeilijkste dat er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Walter,ik zou graag willen weten waar jij die fles acrylbinder gekocht hebt, en mijn vraag is ook of het alleen bedoelt is voor poedervorm of ook voor acryl uit een tube?
    Ik zou het n.l. ook wel graag willen hebben, maar heb het ook nog nooit gezien, ik heb ook zo'n flasje medium, vandaar.
    Bijvoorbaat dank.
    groetjes, Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Joke,
    Gewoon bij een kunstmaterialenzaak navragen. Kees hierboven geeft al een tip. Harolds in Rotterdam is ook een mogelijkheid. Wat het gebruik betreft, je kan er alle kanten mee op zolang het acryl of los pigment betreft. Natuurlijk ook tubes acryl.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen