Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 29 december 2010

Gelul in de ruimte.

Platvloersheid trekt altijd wel wat extra bezoekers via zoekprogramma's op internet, gemeen van me hè!
Natuurlijk bedoel ik iets dat je ook anders kunt verwoorden, namelijk;
Spiritualiteit zonder aardsheid raakt het ware leven niet!
Regelmatig heb ik de neiging mijzelf even te verliezen in het abstracte denken en daar is niks mis mee. Het houdt de boel in evenwicht.
In feite is alles wat ik op mijn weblog werp in beweging, bijna logisch toch zou je zeggen.
Niet voor iedereen, want zodra je een geschreven woord als "waarheid" gaat behandelen haal je a.h.w. het leven er uit. Kijk maar naar de "heilige" boeken en de geschriften van grote filosofen en wijsgeren...
Eigenlijk is dit schrijfsel een spontaan vervolg op het gisterschrijfsel; Woorden van "niets".
In mijn profiel omschrijf ik, reeds vanaf het begin opgesteld, wat dit weblog betekent. Zowel voor mijzelf als voor de bezoeker die zijn bezoek bewust hier brengt.
Voor mij geldt dat alles wat met spiritualiteit en levensovertuiging te maken heeft, toepasbaar dient te zijn in het dagelijks leven.
Al is het bij wijze van spreken alleen maar in je uitstraling!
( Das een goeie voor een gemakzuchtige bui, die houd ik erin! hihihi)
Een fijne dag verder, ook al is het een cliché opmerking...
(@)
(Voor alle duidelijkheid, die (@) betekent zoveel als; knipoog, humor, glimlach.)

4 opmerkingen:

  1. Wij zijn blijkbaar alle twee op hetzelfde moment blogactief... :-) Je hebt een heel leuke en originele blog, vind ik, Walter. En ik kom hier regelmatig lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi eigenlijk, hè Pelgrimpje..hoe je elkaar dan toch ergens "vindt"! Erg leuk ook dat je m'n weblog bezoekt, toch een beetje andere taal dan op de jouwe?
    Hihi, maar ik merk dat je het mij vergeeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach Walter elk vogeltje zingt toch hoe het gebekt is? En toch zijn er ook raakpunten, vind ik... Jij ook een goede nachtrust.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het wel met je eens dat het zinvol is als levensovertuiging en spiritualiteit toepasbaar zijn en toegepast worden in het dagelijks leven. Anders is het maar een loze bedoening :-)
    Een fijne dag verder nog!

    BeantwoordenVerwijderen