Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 15 december 2010

Recalcitrant?

Een beetje ben ik dat wel de laatste tijd....
Misschien heb ik in mijn leven te veel achter de schermen mogen, kunnen, moeten kijken van ons "Grote Toneelstuk". Opstandig in de zin van; "ik doe er even niet meer aan mee, laat mij m'n eigen gang maar gaan".
Dat schrijven wat ik poog over bijvoorbeeld niet-schrijfsels, niet-schilderijen of niet-foto's is eigenlijk verdomde serieus bedoeld. Oké, het valt wel onder het begrip relativeren en dat ik het met humor probeer te brengen heeft alles te maken met mijn levensinstelling.
Mijn luchtballon die leven heet lijkt geknapt...de illusie van noodzakelijkheid heeft een totaal andere inhoud gekregen!
In praatgroepjes zit ik allang niet meer, ik ben wat dat betreft een beetje uitgepraat.
Dit gaat weer een heerlijk rommelig stukje worden, een stukje dat mogelijk de uitstraling heeft van gemopper maar voor mijzelf meer de intentie heeft van een verdere bevrijding.
Het overwinnen van verslaving en van "gekte" heeft mij een totaal andere kijk op het leven gegeven.
Overwinnen zonder het verleden te ontkennen of weg te drukken, zonder zinloos berouw.  Zinvol is alleen de les hoe het niet meer te doen.
Mijn weerbarstigheid kan ik heel goed plaatsen, dat is het probleem niet.
Eigenlijk is er geen probleem, hooguit het bevreemdende gevoel van totaal anders in het leven te staan.
Dus wil ik schrijven, schilderen, fotograferen, zeg maar gewoon leven als achter de schermen.
Achter de schermen en toch meedoen op het grote podium door niet-schrijfsels, niet-schilderwerk en niet-fotografie.
Zeg maar gerust door te leven met een niet-leven!
(Dat laatste is me te diep, daar moet ik zelf nog eens goed over nadenken! smile )

3 opmerkingen:

  1. Het komt bij mij over
    (zo lees ik het)
    om eens gewoon je dingen te doen
    zonder gevoel van het te (willen) webloggen.

    "Dus wil ik schrijven, schilderen, fotograferen, zeg maar gewoon leven als achter de schermen."
    Zijn jouw woorden.

    Nu kom je al dichter bij het "niets"....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wel een gevoel als bij mij hoor Walter,
    vandaar dat ik stop bij skynet per 31 december,
    dat weet je wel.
    Mijn zelf opgelegde "elke dag" wil ik kwijt.
    Ik kijk er elke dag naar uit,
    het gaat als een opluchting voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier kan ik me ook in vinden. Je weet natuurlijk nooit of de interpretatie hetzelfde is als de jouwe, maar het voelt weer goed.
    Alhoewel ik er best wezen mag van mijzelf en ik denk jij ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen