Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 27 januari 2011

Brengt of bracht?


Zo nu en dan kijk ik, zonder aanwijsbare reden of op het idee gebracht door anderen, eens bewust naar de dingen die in mijn leven een rol spelen en dan denk ik;

Wat brengt het mij nu en wat bracht het mij ooit?
Kwaad kan dat overigens niet, want in sommige dingen kan je uit gewoonte blijven hangen en niet eens doorhebben dat ze niets meer bijdragen aan je leven.
Nader beschouwd kunnen ze zelfs een remmende factor geworden zijn in je verdere ontwikkeling, groei of hoe je het ook maar noemen wilt!
Bijvoorbeeld, wat brengt een bepaalde gewoonte je eigenlijk nog, zijn "vriendschappen" nog wel echte vriendschappen, stimuleren ze je nog of beperken ze je misschien?

Leg ik in dit kader de link naar verslavingen dan zal je deze overdenking meteen duidelijk begrijpen, want zodra een gewoonte een verslaving geworden is, legt het je vast, beperkt het je of maakt je zelfs ziek!
Maar hoe werkt het als je die zelfde balans gaat opmaken bij dingen die op zich onschuldig of onbelangrijk lijken?
Als een zo bewust mogelijk levend mens, die deze dingen toch snel door zou moeten hebben, geef ik toe dat ik hierin vaak beslissingen uitstel.
Herkenbaarheid, routine en dat gevoel van (schijn) veiligheid ruil ik namelijk zelf ook niet zonder slag of stoot in voor het onbekende....


Dus eet ik vanavond de zelfgemaakte boerenkoolschotel die ik vorige week persoonlijk heb ingevroren.
Het verband met mijn bovenstaande betoog lijkt me overduidelijk!
(Hihihi)

5 opmerkingen:

  1. nou moe.. nu 'móet' ik je toch wel echt even verwijzen naar mijn laaste blog. ik zag in je gesprek hieronder de gelijkenis al hoor ;-)

    eet smakelijk alvast! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Walter, het water loopt me in de mond.
    Eet smakelijk, maar dat zal wel lukken hé.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heerlijke gewoonte van winterse boerenkool.
    Verrukkelijk.
    Maar O wee als de geiser het niet doet en ik 's morgens niet onder de douche kan. Dat is balen.
    Over verslaving gesproken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alleen die .... hè?
    de rest is vast heerlijk!
    Eet smakelijk Walter!
    Vergeet de jus niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit hier door je blog te scollen
    en mijn maag begint te knorren,
    hoe zou dit komen? :-)

    Als je maar de ballans tussen de twee vindt Walter!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen