Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 11 februari 2011

Beperkend.

Welke leer, filosofie of stroming je ook aanhangt, ze zijn allen beperkend en doen je ogen luiken voor het grote geheel.
Het grote geheel is slechts open te ondergaan en kan niet in hokjes, vakjes of leringen worden vastgelegd.
Angst is hetgeen de mens stuurloos maakt en vanuit die angst zoeken we houvast.
Houvast in bedenksels die we elkaar wijsmaken om die "angst" niet te hoeven voelen.
Maar door dat gekozen "houvast" houden we ook de angst vast. Angst verkleed als zekerheid.
Zekerheid, totdat.....
De zeepbel van jouw gekozen hokje, met welke mooie benaming dan ook, uit elkaar spat.
Zonder houvast, dwars door die angst heengegaan zul je ontdekken dat angst een illusie is.
Blijkbaar een illusie die we nodig hadden/hebben om tot daden te komen.
De evolutie van de "geest".

5 opmerkingen:

  1. Moooi Walter. :)))

    Ja hoe ik t beleef is r n Bewustzijn een Licht in ieder mens dat alles omvat dat Weet. Dit is levend al kun je t her-kennen her-kenning vinden in bv bepaalde systemen stromingen. :)))

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk
    dat angst een illusie is
    dat elke angst overwonnen kan worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft: Welke leer, filosofie of stroming je ook aanhangt, ze zijn allen beperkend en doen je ogen luiken voor het grote geheel.

    Behalve als die 'leer', erop gericht is en een methode is om de beperking te doorbreken en dan moet je daar ook nog eens zelf op een juiste manier op gericht zijn en van doordrongen want,
    Je bent het altijd ZELF die zijn/haar ogen luikt, omdat de angst te werkelijk lijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je blog gevonden via Pelgrimpje. Ik heb hier al wat zitten grasduinen en herken hier sommige dingen alsook dingen waaraan ik nog mee aan de slag ben/blijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ In veel stromingen zitten goede dingen, dat ben ik helemaal met Kagib eens, daarom vind ik het ook mooi als mensen aanvullend reageren op hetgeen ik schrijf.
    Zo ook wat jij aanvult, Elly...

    BeantwoordenVerwijderen