Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 12 februari 2011

Droom.

Laatst droomde ik weer eens over Rob (klik).
Iemand gaf mij te kennen dat hij weer voor de deur stond, er dus weer was....
Ik liep een trap af en zag een met witte lakens bedekte deur die voorzien was van een vierkant kijkgat ter grootte van en bierviltje...

"Wat flikt hij me nou weer", dacht ik in de droom.
"Echt iets voor hem om er gewoon weer te zijn. Ik vermoedde toch al dat hij helemaal niet dood was".
Toen voelde ik een raar soort spanning in mij opkomen, want ik "wist" dat als ik de deur zou opendoen dat het een ander soort "Rob" zou zijn.
Mijn gevoelens hingen tussen kwaadheid , blijdschap en angst in....

Helaas werd ik op dat moment gewekt door de telefoon.
De droom vertelt me dat het gemis nog steeds even sterk is, zo ook de onverwerkte gevoelens.

Over gevoelens die nog verwerkt worden; af en toe heb ik wel eens dat ik wakker schrik met de gedachte dat ik mijn lieve moeder al te lang niet gebeld heb...
Ze is inmiddels al ruim 3 jaar "overleden".

8 opmerkingen:

  1. in je droom kan alles?
    't is een soort van verwerken?

    ik denk dat het missen blijft, walter, hoeveel jaren er ook overheen gaan?

    veel sterkte,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reflection is the path to life in the best and the worst of times. I am deeply sorry for your great loss. A friend, a true friend, is a precious gift. To lose a friend a great loss. You have incorporated a spiritual dimension here. I am sure that the value of the friendship has even survived his death. Love lives on.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In dromen kun je ook verwerken.
    Het missen gaat er niet mee weg.
    Toch een fijne zaterdag Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en een droom kan net echt lijken, je denkt daarna; was dit een droom of???,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. walter je moet maar denken rob kan het zelf ook nog niet los laten en hij komt af en toe via je droom langs sterkte er mee hug van ed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is heel duidelijk dat in dromen je onderbewuste boven komt
    dus ook de onverwerkte dingen, gebeurtenissen die blijven in je binnenste draaien, gebeurtenissen die je nog heel dikwijls zal herkauwen
    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Ik vermoedde toch al dat hij helemaal niet dood was"
    Lieve Walter
    jouw vermoeden dat hij niet dood "was",
    kan de hoop zijn dat je wilt dat hij niet dood is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb doorgelinkt naar jouw postjes over Rob en begrijp nu al een beetje beter wat ik zou noemen jouw terughoudendheid tegenover de bijbel en specificieke religies...
    Ik denk dat als iemand de beslissing heeft genomen er een eind aan te maken, niemand hem er nog van kan afbrengen.
    Dat je je vriend mist, is heel normaal en ook dat het af en toe nog pijn doet.
    Met de brief die hij nagelaten heeft, kun je met zekerheid zeggen dat het niet aan jou heeft gelegen.
    In je naaste omgeving zoiets meemaken, is niet gemakkelijk te verwerken. Het blijft lange tijd aan jou 'kleven'...
    'k Vind dat je al bij al goed bezig bent!
    Ook jou stuur ik een extra warme knuffel...

    BeantwoordenVerwijderen