Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 31 augustus 2011

De twee die ik ben.


De ene vertelt in alle oprechtheid dat hij zich beter voelt dan ooit, terwijl de 'ander' stilzwijgend toekijkt en er liever niet is.
Gravend in mijzelf uit de pure noodzaak van zelfbehoud, lijk ik op de bodem beland, terwijl de ene in mij, vanuit een soort passieve overgave daar neigt te gaan 'slapen', zoekt de ander in mij de weg omhoog.
Hem daar laten en alleen verder gaan, kan niet.
Hij is mij en heeft in zekere zin alles voor mij gedaan om mij 'vrij' te maken.
Hoe krijg ik hem mee. 
Mee omhoog naar dat licht dat ik juist dankzij hem weer ben gaan zien?