Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 30 augustus 2014

Wel of niet?

Foto; Jan.
Het is voor mij een dilemma geworden, schrijven over wat er mis is in de wereld.
Toen Jan en ik terug uit de stad kwamen liepen er op een bepaald moment twee jongens mee onze richting...Pakweg, 14, 15, 16?
Ze pakten grof grind uit een tuin en schopten dat richting fietsers.
 Ze vonden het LOL..
Hou dan maar eens je mond..Ik kon het niet en Jan ook niet.
Werkelijk walgelijk en levensgevaarlijk, je zou er iemand blind mee kunnen maken.
Moraalloos en duidelijk ontspoord.
Jan werd steeds bozer en begon over dat als hij getroffen werd die knul ervan zou lusten.
Je begrijpt het al, dat was koren op de molen van dat etterbakje..
En toen ze weer nieuwe steentjes pakten zei ik; Hé jongens doe dat nou maar beter niet.
'O een goede reden om het juist wel te doen', provoceerde de grootste klojo van de 2.
Tja, en dan later zeggen dat ze gediscrimineerd worden vanwege hun etnische achtergrond?

Ik vraag me werkelijk af hoe het bij deze jongens thuis eruit ziet..
In en in triest, maar wat doe je er aan, hoe ga je met deze ellende om?

Van mijn kop in het zand steken krijg ik ontzettende droge hoestbuien.
Kolen op het vuur gooien is ook geen optie.
Aandacht voor 'het kwaad' versterkt het alleen maar.
Ik blijf zoeken naar een positieve mogelijkheid om het toch aan de orde te stellen.

5 opmerkingen:

  1. Een groot dilemma . Ik weet er ook nooit mee om te gaan. Kijk....als ik heel groot en heel sterk was... n ik bedoel heeeeeeeeeel groot en sterk ....zou ik ze met de koppen tegen elkaar slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ga ik weer.. opvoeding, essentieel! Helaas is dat naar de kloten. Ik maak dat elke week mee bij mij in de zaak. Verbaal ze de mond snoeren dat werkt, en anders.. dag ga ik hier niet zeggen want dan breekt de hel los. :-)
    Laat ons zeggen dat ik geen gewoon ben op dat gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je die oplossing weet, maak hem wereldkundig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat erg Walter
    zelf durf ik niet reageren op zo'n gasten, wil niet in elkaar geslaan worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was werkelijk een dissonant op een verder zeer prettige dag... Gelukkig konden we het na een tijdje loslaten...

      Verwijderen