Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 20 november 2014

De onzekere toekomst.



Je raakt je baan kwijt..
Je blijkt ziek te zijn.
Je gaat scheiden....
Er komen onverwachte kosten die niet te betalen zijn!

Je hebt een geweldig inkomen en een enorme spaarrekening, een goed pensioen in zicht.
Een geweldige partner, fijne kinderen en geweldige kleinkinderen...
En dan ineens gebeurt het....dat waar je geen rekening mee kon houden.

Kijk, lieve lezer, ik ben er niet op uit je dag te verpesten, maar gewoon een overdenking met je te delen.
Hoe zeker kan de toekomst zijn, los van ons sterven?
En zelfs dat laatste...
Misschien hopen we toch wel op het wonder van onsterfelijkheid...
Mijn reële kans om heel oud te worden is vrij klein en toch...
toch richt ik mij op het eeuwige leven!
Hihihi, kop in het zand vanwege;
De onzekere toekomst.


4 opmerkingen:

  1. Tja, het kan je zomaar overkomen.
    Maar gelukkig leven we in een goed voorzienend land, dat is elders wel anders.
    Heel veel is geregeld en kan geregeld worden, alleen de dood is niet tegen te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een geweldig inkomen en een enorme spaarrekening, een goed pensioen in zicht.
    Een geweldige partner, fijne kinderen en geweldige kleinkinderen...
    En dan ineens gebeurt het....dat waar je geen rekening mee kon houden. !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. t leven zit vol onverwachte wendingen
    en wij tja, wij moeten het aanvaarden, ons aanpassen, er leren mee omgaan,...
    dit zullen ze bedoelen met levenslessen

    onsterfelijk zijn? k weet niet of ik dat zou willen voor mezelf, stel je voor, 150 jaar zijn, niks meer kunnen, totaal op zijn (m'n oma was 98 jaar, iedere stap was als een calvarietocht), in een hoekje zitten en weten dat dit nooit zal eindigen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, de enige zekerheid die we hebben, ooit eens sterven. Je weet alleen niet wanneer en hoe.
    Heel vaak heb ik het zien gebeuren en altijd weer anders. Magere Hein kent veel varianten in zijn benadering. Ik heb er van geleerd de dag te plukken.

    BeantwoordenVerwijderen