Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 11 november 2014

Resultaat van de bezuinigweek.

Het hoofd boven water houden.





Eerst was er enthousiasme en uitdaging, daarna (halverwege de week) een beetje chagrijn. 
Het gevolg daar weer van was dat ik vooral bezig raakte om de hele 50 euro te besteden!
Alles bij elkaar werd het precies 47.21euro...
Gelukkig heb ik alle kassabonnen bewaard en ben ik eens flink gaan 'aftrekken'.
Oftewel alle onnodige luxe artikelen bij elkaar opgeteld en van het totaal bedrag afgetrokken.
En dat was schrikken, positief schrikken dan wel te verstaan.
Ik blijk voor basisboodschappen genoeg aan 30 euro te hebben en van het bereidde eten kan ik deze week nog 3x uit de diepvries mijn maaltijd halen!
Echter, de reis naar Amsterdam kostte mij 12.20 euro, maar dat stond natuurlijk nog op mijn ov kortingskaart.

Herfstdepressie, ik was bijna vergeten dat ik daar gevoelig voor ben.
Mijn laatste maand van 'jongeman' zijn gaat in.
Ooit was ik bang de 40 niet te zullen halen ( met een realistische reden ).
2015 gaat het eerste jaar worden van een 65 jarige.
Tegen de financiële beslommeringen zie ik erg op.
Een leven van vallen en opstaan achter de rug, soms heel erg hard vallen zelfs!
Het leverde geen vet pensioen op of rentenier kapitaal...
Maar je kan nou eenmaal niet alles hebben toch?
Een leven van 9 tot 5 zat er voor mij niet in.
Oeps, dat klinkt bijna 'sielug'!
Nee, nee, nee, ik zou geen ander leven gehad willen hebben!
Maar terugdenken doe ik toch niet graag, sowieso niet.
Vandaag leef ik en morgen is weer een dag.
Maar ja,soms.....het denken leeft vaak een eigen leven!

Dit is een veel te lang bericht geworden voor op een weblog, alleen een hond zal het helemaal lezen.
En wie weet, een kip zonder kop?
Mocht je tot hier gelezen hebben, wees dan niet beledigd.
Je behoort dan toch tot de aardige mensen. ;-)
Over mijn nieuwe laptop schrijven doe ik wel een andere keer...

7 opmerkingen:

  1. De veranderende situatie zal best even wennen zijn, maar dat zal best lukken..!
    Jij, als jongeman kunt wel 100 worden, jong van geest en hart en met een aaifoon.
    Dat veranderd niet zomaar op de dag van 65.
    Bovendien is dan ook de herfst weer voorbij en geeft de winter ook weer andere perspectieven.
    Kortom je bent niet van de ene dag op de andere een ouwe heer.... :-) :-) :-)
    Mooie dag vandaag...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat ik die kip zonder kop ben, die hier zit te lezen, de rest leest alles en geeft je goeie raad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat dat betreft zit ik goed lutje. Interactie op een blog vind ik zeer leuk! ;-)

      Verwijderen
  3. Naast de blaf blaf, ............kukkeleku, (haantje).................

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te lezen vind je ondanks de bezuinigingen de hond nog niet in de pot, dat is een goed teken.
    En zo lang de kip zonder kop nog niet kaal is, moet het lukken.
    Ik wens je alle sterkte, maar ook veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)) Dank voor je leuke woordspelingen, dat maakt het bezuinigen nog leuker!

      Verwijderen
  5. het zal echt wel lukken Walter
    m'n ouders leven met twee van één klein pensioen, ze hebben nog geen honger geleden :-)

    BeantwoordenVerwijderen