Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 12 november 2014

De week door midden, oftewel; Stilte-dag.

(Toen mijn moeder nog een filmster was...)
 Mijn lieve moeder zou zeggen;
Jongen, waar ben je nou weer mee bezig.
Met bloggen begon ik na haar overlijden..


Hoe stil zijn mijn stilte woensdagen?
Neem nou afgelopen maandag...ik had een niets dag om persoonlijke redenen.
Je weet, de vuile was hang ik de laatste tijd veel vaker binnen.
Ik voel mij kwetsbaarder en een echte reden daarvoor weet ik eigenlijk niet.
O ja,toch wel, want mijn 'zekerheden' zijn erg aan het wankelen.
Had ik zekerheden dan?
Een bericht op Stilte-dag, het zou eigenlijk niet mogen moeten kunnen.
Maar wat ben ik nog steeds blij met mijn gerepareerde toiletten!
De komkommer en de tomaten moeten op en ik heb nog fetakaas in een potje met olie en kruiden en nog een zeer gezond brood in de diepvries dat ik alleen lekker vind als ik het rooster in de oven.
Verder verwaarloos ik nog steeds mijn 'vrienden', behalve dan mijn poes.
Die geeft tenminste duidelijk aan als ze aandacht nodig heeft.
Het meest bizarre wat ze dan wel eens doet is keihard blaffen!
Jeetje, ik doorbreek mijn Stilte-dag momenteel wel erg banaal!
Was het nou banaal of banaan?


3 opmerkingen: