Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 15 november 2014

Vastzittend, alles los gelaten.

Schilderen...ooit liet ik mijn realistische stijl los en begon 'los' te werken.
In het 'gewone' leven was ik flink vastgeraakt en door 'zo maar te gaan schilderen' zonder mij van allerlei regels iets aan te trekken, vielen steeds meer dingen op hun plek.
Het kostte mij 2 redelijk langdurige relaties, dat wel.
Toch gaan de dingen nou eenmaal zoals ze moeten gaan, ook al vind je dat tijdens zo'n periode  niet!
Mijn eigen werk kan ik absoluut niet gaan 'imiteren', dat wat ooit was heeft letterlijk zijn werk gedaan.
Nee, geen één van mijn oude werken is 'commercieel' en helaas (?) ben ik dat zelf ook niet.
Nooit geweest ook. ( Gezien mijn bankrekening)

Natuurlijk geef ik het schilderen nooit op, maar het is wel zo dat, als je heel lang geen auto meer hebt gereden en al jaren niet meer gezwommen hebt, het wel weer erg wennen is als je er weer mee begint.
Geen verkeersregels voor het schilderen, dus dan maar gewoon het diepe in?
Door weer te gaan schilderen zal ik niet tegen een boom of in de sloot terecht komen.
Er weer in 'verdrinken' zou echter wel prettig zijn.
Bijzondere tijden waren het dat ik alleen met schilderen bezig was.
Zelfs als ik het even niet deed.
Mocht je willen reageren op dit bericht, wacht dan even totdat ik mijn ogen dicht heb!
;-)

6 opmerkingen:

  1. Mooi dat je het schilderen weer probeert op te pakken.
    Je zal de fijne kneepjes weer snel te pakken hebben.
    Mooi weekend Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie het als een uitdaging. Net zoals van 50 euro rondkomen. Mijn ervaring is da t beginnen het moeilijkst is. Niet omdat ik geen ideeën heb, maar beginnen, ik weet niet wat het is, ik kan er zo'n hekel aan hebben. daarom dwing ik mezelf met kleine stappen te beginnen. Papier neerleggen, beginnen met een tekening. En voor ik het weet ben ik lekker bezig.

    Natuurlijk kun je het, Walter, daar twijfel ik geen seconde aan. Ik hoop dat het plezier weer terug komt. .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leef je gewoon weer uit ......................

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je leert het nooit af, en je doet het goed! Jou schilderijtje hangt hier nog steeds.
    en je logje hierboven, ik wens je een fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zelf met niet commercieel werk zijn er die verdienen aan hun schilderen
    volgens mij is het een kwestie van de persoon tegen te komen die je werk 'promoot'
    bovenstaand schilderij spreekt boekdelen en ieder zal er z'n eigen 'interpretatie' en 'gevangenheid' in zien...
    Volgens mij zijn daar echt wel geïntereseerden in

    BeantwoordenVerwijderen