Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 14 november 2014

Wat vind je belangrijk?



Over bezuinigen en toch leuk en gezond leven.
Voor mij persoonlijk is de plek waar in nu woon mij heilig, mooier en prettiger kan ik mij niet voorstellen! Maar natuurlijk hangt daar een stevig prijskaartje aan en zolang dat lukt, heb ik het er graag voor over.
Om sjieke vakantiereizen geef ik niks, in mijn tuin ben ik minstens zo gelukkig als ik ooit op Kreta en in Zuid-Frankrijk was, maar dan zelfs zonder al die stress die vakantie mij vaak opleverde!
Gelukkig ben ik een zeer creatieve kok en kan van nauwelijks iets, van alles en nog wat maken.
Is het erg om 3x per week hetzelfde te eten? ( Verdeeld over de week natuurlijk).
Nee hoor, ik vind het prima en het scheelt nog koken ook.
Gewoon invriezen en daarna magnetronnen.
Modern times, zeg ik dan maar.
Via allerlei aanbiedingen en voordelige basisproducten kom ik soms tot gerechten die mij nog geen 2 euro per keer kosten! ( Hamreepjes waren maar 1 euro! )
Wat ik dus belangrijk vind is....een fijne plek om te wonen en genoegen nemen met basis dingen.
Eigenlijk moet ik zeggen; 
Genieten van de simpele dingen!
Er is niks triester dan verzadigde overvloed en ontevredenheid.

Een lekker en simpel weekend gewenst!!!

4 opmerkingen:

  1. Dat beloofd weer een lekker maaltje.
    Op naar een gezellig weekend Walter...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik leef al jaren simpel, en ik ben gelukkiger dan ooit, er is niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weinig is meestel meer dan voldoende......
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja je woont echt wel prachtig, k kan geloven dat je daar gelukkig bent
    gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen