Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 7 november 2014

Vooruit denken helpt, piekeren niet.




Komt tijd, komt raad...een optimistische uitdrukking en natuurlijk zit er wat in.Bezig zijnde met bezuinigen kom je toch rare dingen tegen, zoals uitgaven waar je nooit bij stil hebt gestaan. Ik ga de mijne niet noemen omdat het toch voor iedereen anders ligt.
En dan die uitgaven voor boodschappen!
De ene week zul je weinig nodig hebben, terwijl de andere week misschien ineens de voorraad boodschappen de kop op steken.
Het gaat een spannende periode worden en misschien was ik ook wel toe aan een heftige uitdaging.
Schilderen om wat bij te verdienen, ik heb het nooit gekund..en wel omdat de noodzaak er niet was!
Hier in de buurt bezorgt een 65plusser krantjes...Hij en zijn vrouw zien er niet uit alsof ze het voor extra luxe doen.
Moeten bezuinigen..je gaat er wel heel anders door naar de dingen kijken.
En volgens mij een stuk menselijker en meer betrokken!
Leen Jongewaard; 'Mensen noem elkaar geen mietje, eenmaal zing je allemaal hetzelfde liedje.
Misschien de zeer welgestelde niet, maar die hebben waarschijnlijk zorgen die ik absoluut niet zou willen hebben!

Dit keer hoefde je niet op 'Meer lezen' te drukken.
Ik hou van afwisseling en verrassing.
;-)
En bezuinigen of niet, we gaan er een leuk weekend van maken!
Toch? 

6 opmerkingen:

  1. Bezuinigen is een kunst en dagtaak op zich.
    En overhouden is niet erg zolang je maar geen dagen van de maand overhoud en verder niets.
    Succes met alles Walter en voor nu op naar een mooi en gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je vooruit denkt, voorkomt dat gepieker.
    En ik heb het nooit een slecht idee gevonden om op mijn 65 ste een krantjesrondbrengcarriere te beginnen, buiten de centjes, ook de beweging enz.
    Maar dat zit er dus niet meer in, ...........................

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die laatste zin stemt me droevig, A...ik ben zeer op je gesteld geraakt.

      Verwijderen
    2. Volgens mij stuiter je nu de verkeerde kant met die laatste zin.
      Ik moet tot mijn 67 ste werken, als het niet 68 is, dus die krantjesrondbrengcarriere zal niet eerder dan dan beginnen ;-)
      Maar laten we eerlijk zijn , .... tegenwoordig gaan er veel bijtijds naar de andere kant en je bent er eerder, weet ik uit ervaring, dan je denkt.
      Dus maar eens zien dat ik die 67 haal.

      Verwijderen
  3. Ben zeer opgelucht met die 'verkeerde kant'. Een misverstand is snel geboren. Hahaha.
    Trouwens, zelf weet ik ook niet of ik de 65 wel haal. Een ongeluk zit in een klein broekje.
    Of was het hoekje? :-))

    BeantwoordenVerwijderen