Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 29 december 2014

Attentie...buurtpreventie!




Laat mij maar slapen, wat maakt het uit als ik dood wakker word?





Om te beginnen, laatst zag ik een documentaire over wat de IS nou eigenlijk nastreeft..

Het is toch duidelijk dat het niets met vrede en saamhorigheid te maken heeft?
Gaan we weer roepen; Wir haben es nicht gewust?
Maar hoe doe je er wat aan?
In ieder geval elkaar niet opruien, maar vooral ook niet de kop in het zand!
Hitler wilde de wereld veroveren en blijkbaar de IS ook.
Dat zou inhouden; Onvrijheid voor iedereen...
Eerlijk gezegd duizelde het mij een beetje en natuurlijk zou ik kunnen zeggen, ach ik zit mijn tijd wel uit, ben immers al 65!

Ondanks dat ik dit onderwerp aansnijd, kan ik het wel geloven en bevatten?
Nauwelijks, net als veel mensen in 40-45.
Buurtpreventie, ik heb mij aangeboden minimaal 1x per week nachtdienst te lopen in de buurt.
Want zeg nou zelf, er moet toch iets gebeuren?
Begrijp me goed, liever zou ik over de mooie dingen schrijven, m'n hond, m'n poes of mijn heerlijke tuin.
Maar ik heb nu wel door dat het ons niet in de schoot geworpen blijft.
Kortom, ik maak mij zorgen over de wereld en vind het belangrijk een zandkorrel bij te dragen aan onze vrijheid!
Vele zandkorrels kunnen toch zorgen voor een prachtig strand!



2 opmerkingen:

  1. Het is misschien maar een druppel op de gloeiende plaat maar vele druppels samen blussen het vuur van de wereldbrand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hond ? met vuling zeker ?
    En aangaande IS, ..................................... we weten het, maar inderdaad wat doe we eraan ?

    BeantwoordenVerwijderen