Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 18 december 2014

Een jaar terug gaan....dat kan!

Erg handig om een blog te hebben.
Gewoon kijken hoe het in januari hier was en dan steeds een maand verder gaan.





We stappen het jaar 2014 in...
Ooit was ik een fanatiek SF lezer, inhoudelijke SF die niet over strijd ging met aliens, maar meer over de mogelijkheden van de toekomst.
Het wonen werd beschreven, bizarre technische mogelijkheden die je stoutste fantasieën overtroffen, reizen naar andere planeten en nieuwe levensvormen tegenkomen. Ik kon er heerlijk bij wegdromen.
2014 leek mijlen ver weg en gehuld in een waas van geheimzinnigheid.
Hoe zou het er in werkelijkheid uit gaan zien?

En dan zitten we er zomaar in.
Gewend aan en verwend door techniek die ooit sience fiction was.

Ondank het profetisch doemdenken...
We zijn er nog.

Iedereen een mooi jaar gewenst
en dat we maar met hart en verstand zullen blijven leren over hoe wij zo goed mogelijk met de ander, met de wereld en onszelf kunnen  omgaan.

( Het blijkt/blijft een zware klus.)

Dat was dus mijn eerste bericht in 2014...
Geen onaardig bericht eigenlijk.
Helaas kwam ik al zoekende door het afgelopen jaar ook een aantal dingen tegen die niet echt gelukt zijn.
Maar laat ik het positief houden en op zoek gaan naar de mooie momenten.
En die waren er zeker!

13-1-14

Ja, dit was een leuk fototochtje door mijn eigen stad.





12-1-14 Het was een gezellige drukte op de Markt.


 




5 opmerkingen:

  1. En zo zijn we al weer bijna een jaar verder en kunnen we zo 2015 inrollen.
    En opnieuw opzoek gaan naar de mooie momenten.
    Want die zijn er beslist weer....!!
    Mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. op blog en in gedachten gaat dat, maar maar goed dat het niet echt is, we moeten toch vooruit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht even te twijfelen aan mijn grijze cellen, een flashback of déjà vu, maar gelukkig blijkt dat jij een jaartje terug ent gegaan.
    Kan me het een en ander vaag herinneren, vaag, zal zijn dat het niet meer zo zwart-wit is maar steeds meer grijs......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk toch om in je eigen leven (of dat van anderen) terug te scrollen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk even terug te blikken in de blog
    doe ik ook soms, en dan wou ik dat ik dat niet gedaan had haha

    BeantwoordenVerwijderen