Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 19 december 2014

Trouwe klanten.

Ja, ik heb een aantal trouwe klanten op mijn weblog.
Bedankt! Het zet mij aan tot verder bloggen.
Ik heb er een aantal mogen ontmoeten en dat is erg leuk!
Maar altijd zijn de afstanden groot....en dan is fysiek contact voortzetten niet altijd makkelijk.
Om verschillende redenen.
Enkele zijn een andere richting ingegaan.
Ik ga het maar liever niet over Facebook hebben... Hahaha.
In ieder geval zul je mij er niet meer tegen komen.
Toen ik terugkeek in het afgelopen blogjaar vroeg ik mij af...welke berichten sprongen eruit op mijn blog?
Natuurlijk zou ik graag de jouwe benoemen, maar dat kan scheve gezichten geven... ;-)
Wat ik nu in ieder geval van mijzelf weet is dat de 'spiritualiteit' op een laag pitje stond.
Trouwe klanten...als je wilt weten wie dat zijn, kijk dan maar bij reacties. Hihihi
Maar één kan ik er wel vermelden; Marjolijn!
Dank je.
Werkelijk zo goed als elke dag...Marjolijn! :-)
Zelf ben ik niet zo een consequente reageerder.
Toch lees ik elke ochtend bij al mijn gevolgde blogs.
Grappig is wel dat op één van mijn gevolgde blogs iemand schreef;
Reageren is een vorm van aandacht trekken. Hahaha!!!
Maar is bloggen op zich dat al niet?
(Sweet Smile)
Persoonlijk vind ik reageren een vorm van waarderen en verder weet ik dat alleen kijken ook wel opgemerkt wordt.... ;-)
Nu ga ik even een 2014 bericht zoeken waarvan ik denk...

Tja, wat ik ervan denk? 
In ieder geval was het ergens in het begin van vorig jaar...toen ik nog schilderde.



Neem nou maar eens gewoon het voorbeeld van hoe we bloggen.
Zat weer klaar om een stukje te schrijven over die unieke mens die we zijn, zonder al dat gedoe erbij wat we allemaal zouden kunnen als we ons er maar voor inzetten.
Stukjes die ik al menig keer geschreven heb en juist daardoor kom je het tegen;
We zijn die we zijn en aan succesverhalen van anderen hebben we eigenlijk niet veel.
Al die geweldige voorbeelden wat een mens bereiken kan als hij maar een doel voor ogen heeft en zich volledig inzet!
Als ik weer eens zoiets op de tv zie, terwijl ik dan juist met een nikserig gevoel en weer veel te veel gegeten, op de bank hang, dat stijgt het schaamrood mij naar de kaken.
Zie je wel, ik ben een waardeloze vent, een slapjanus die zo nodig z'n gevoel moet volgen.
Getverdemme...nee dan die strebers die aan de top komen en stinkend rijk, succesvol en wereld beroemd worden.
Tot overmaat van ramp stoot ik ook nog, al kijkend naar de 'succesvollen' een kop koffie om, gelukkig raakt alleen een boek van mezelf bevlekt. Het bibboek kon nog net een stapje opzij doen. Boek heet: Meer bewegen, gezonder leven..
Stom boek. ;-)

Tv uit, gewoon de dingen doen die ik wel ben!
Soms is het zo verdomde heerlijk om gewoon te zijn die je bent.
Eigenlijk zijn we allemaal een beetje mensen met een 'verstandelijke beperking'.
Die succesvolle knakkers hebben vast giga veel beperkingen naast het rijk en beroemd zijn.
Toch?

Kortom, we zijn inderdaad allemaal uniek en dragen allemaal bij aan het geheel.
En werkelijk aan onszelf ontstijgen kunnen we nou eenmaal niet.
Je bent niet voor niets die je bent, dus waarom eraan ontstijgen?
Alhoewel een goede huishoudtrap wonderen doet...









12 opmerkingen:

  1. Een reactie is vaak een kleine moeite, tijdens de dagelijkse blogronde.
    En tegelijk nu de kans om je een fijn weekend te wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...en ik zit nu te denken, ben ik een trouwe bezoeker van walter en wat heb ik hier allemaal neergepent :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een blog evolueert mee met z'n eigenaar, een gevoelstoestand kan veranderen, interesses, enz
    bloggers komen en gaan, sommige blijven hangen :-)
    Als het boeit of je kan foto's bewonderen of de klik is er dan plak ik vast
    en dan zijn er nog zoveel blogs die we niet eens kennen die misschien wel heel boeiend of mooi zijn
    Bloggen is iets persoonlijks, zowel wat je post als blogger en wat je als reageerder plaatst, als je die vrijheid niet meer voelt dan houdt het op
    Aandacht trekken? haha ja voor sommige misschien, maar bloggen is vooral een plaats waar je iets kwijt kan, zowel je gedachten als foto's
    wat moet ik anders doen met mijn foto's :-D

    jij bent zeker uniek Walter, hoef je helemaal geen strever voor te zijn!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja An, er zijn vast nog meer leuke blogs...Maar ik ben nogal monogaam ingesteld, hihihi. En das misschien redelijk uniek. ;-)

      Verwijderen
  4. oja, Marjolijn is inderdaad een heel trouwe volgster

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even in de spiegel gekeken, het ziet er niet uit, maar alles is nog recht. ;-)
    En probeer maar soms eens niet te reageren, ...... best moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zag er niet uit? Maar alles is nog recht? Je neus en de scheiding in je haar?
      En houd je aub niet in met reageren...ik hoop elke dag op A.
      Vaak volgen er dan meer van het alfabet. :-)

      Verwijderen
    2. De scheiding is vandaag met dit weer niet meer strak en recht gebleven.
      Wens je dan elke dag tot aan de Z toe.....

      Verwijderen
  6. Je hebt een heerlijk blog. Ook nu weer lach ik. Inderdaad, al die succesvolle types. Ik kijk bijna wel elke dag op je blog, maar ik reageer niet altijd. Aandacht trekken, wanneer dit het alleen zou zijn zou ik snel afhaken. Ik krijg op mijn blog veel minder reacties dan jij, maar dan ineens reageert er iemand die het klaarblijkelijk al langer volgt en die ik niet ken. Leuk vind ik dat. het heeft iets magisch. Je stuurt iets ""door de lucht"" en anderen die ver van je vandaan zitten, zien het. . Ja, die foto's Fotorandje, dat denk ik ook. het is zo leuk om je foto's kwijt te kunnen op mijn blog. En ook al zou niemand kijken, ik vind ze zelf erg mooi uitkomen op een blog. Ik vind het vormgeven van een blog ook heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onverwachte bezoekers heb ik zelden tot nooit Geri. Dus die mazzel heb jij weer.
      En jouw blog vind ik zéér creatief!

      Verwijderen