Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 30 juli 2018

Hij-serie; Niets en waarheid.

De oude man deelde wat menthol snoepjes uit en begon over 'niets'.
Na een vrij lange stilte vroeg Henry;
U zou toch over Niets en Waarheid vertellen?




De man keek Henry even ondeugend aan en sprak;
Maar beste vent, heb ik dat dan niet gedaan of herken je Waarheid niet?
Wat heb ik dan daarnet gezegd, want ik zei immers niets, is dat waarheid of niet?




Orlando kon zich daar wel iets bij voorstellen en lachtte stilletjes...
En Androlyn zei alweer totaal Niets.

Henry voelde zich gekwetst en zei dat hij naar bed ging.
Wacht even Henry, misschien heb ik iets voor je...Slaap je makkelijk?vroeg de man.

Na een korte aarzeling zei Henry;  Nee meneer, vaak lig ik de hele nacht te denken en de ene gedachte leidt weer tot de andere, waardoor ik soms geen oog dicht doe!
Oké jongen, dan maak ik iets voor je...eigenlijk voor ons allemaal. De man verdween de keuken in en kwam later terug met een grote pot thee.
Kijk lieve mensen,ik heb hier een thee gezet van lavendel, basilicum en valeriaan.
Drink daar een kopje van, laat er wat inzitten en besprenkel er de randen van je kussen mee.
Gegarandeerd ga je er iets van merken, we treffen elkaar morgenochtend weer, oké?

En bij toeval (?) troffen ze elkaar reeds om 6 uur in de morgen.

Allemaal goed geslapen?
Oja,ze hadden alle drie zéér goed geslapen...
Meteen begon Henry opgewonden zijn droom te vertellen;....

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten