Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 20 oktober 2018

Die Stilte beviel me goed!



Deze vlinder gaat binnenkort vertrekken.
Zodra zij klaar is...


Op vrijdag is er altijd mijn 'vrijwillige' vriendin hier.
Nou ja, dat slaat niet op onze onstane vriendschap maar op 
wat ze hier op vrijdagmiddag komt doen.

Dan hebben we ons wekelijkse gesprekje, heel bevrijdend
en heel ontspannen en vaak ook heel diepzinnig.
We zijn benieuwd hoe onze vriendschap vorm gaat krijgen als ik hier vandaan ben.
Zij heeft daar alle vertrouwen in en ik ook wel...
Toch zal het voor mij wennen worden.
Maar ongetwijfeld gaat dat zeker wennen om 
een 'normale' vriendschap te gaan worden.
Op zich zit dat wel goed!
Het lijkt haar leuk om eens samen een dagje Maastricht te gaan doen.
Ja, dat zie ik helemaal zitten, want Maastricht is leuk!

En toen vertelde ik haar over mijn 'Stilte-dag'.
Het was wel grappig dat zij ervan uitging
dat ik die dag niet aan de laptop kwam, geen tv keek enz. enz,....
Ik begreep dat wel en heb haar even uitgelegd hoe het werkelijk in elkaar zit..

Ach, en dit weekend ga ik er heerlijk een heel Stilte-weekend van maken!
Op mijn manier natuurlijk en die manier doet me, in deze omstandigheden enorm goed.
Dus kan je stellen dat, wat iets betekent altijd iets betekent in de context met dat wat is!


Oh, oh, oh, wat kan ik toch heerlijk gecompliceert schrijven!
Deze dagen ga ik proberen om stilte op de foto te zetten 
en om de innerlijke stilte om te zetten in woorden.

Alvast een vleugje Stilte...

Nog een bericht plaatsen voor vandaag lijkt me wat veel van het goede, na dit!


Hahaha, 
Iedereen een druk weekend gewenst met veel momenten van...
Stilte!


🙏



2 opmerkingen:

  1. er is rust en stilte in een mens zijn leven nodig, je moet al eens rusten, maar je krijgt de beste zin als je bezig bent.(volgens mij)
    en dan is er koffie ;-)
    .Ik wens je een tof weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op jouw gezondheid neem ik een tas koffie!
      Vaak ben jij m'n inspiratie voor de dag... :-) @@@

      Verwijderen