Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 17 november 2018

Een tussendoor berichtje...


Naar aanleiding van de reactie van Lutje (ZON-nebloem), iemand met absoluut het hart op de goeie plek, wil ik toch even het volgende nog schrijven!
Alles wat ik schrijf over de zorgverlening gaat natuurlijk in eerste instantie over wat ik hier beleef...
Naar mijn weten heb ik zeker ook de goeie die er tussen zitten genoemd.
Voor mij is dit de eerste ervaring in zo'n 'zorgcentrum' en vandaaruit schrijf ik.
Maar dat niet alleen, ook het leed waarover ik van vele mensen hoor, die hier, meestal verplicht, verblijven...heb ik dingen leren zien en begrijpen waar ik anders aan voorbij gegaan zou zijn!
Het trieste is dat deze mensen vaak niet serieus genomen worden en dat hun gekwetsheid wordt weggewuifd alsof het om een soort ziekte-beeld gaat...
En zo mogen we elkaar nooit behandelen, nooit, want elk mens hoort als individu behandeld te worden.
Zonder uitzondering.
En dat gebeurt hier absoluut niet!
Voordat ik dit allemaal aan de lijve heb ondervonden, had ik deze dingen meestal alleen van 'horen zeggen'. Dat is radicaal veranderd en gaat niet alleen over hoe ik het ervaar!
Ik durf met grote stelligheid te zeggen dat ik naar de dingen kijk vanuit Hart en Verstand en daarom zal ik, ook als ik hier vertrokken ben, wantoestanden in deze maatschappij aan blijven kaarten.
Daar ben ik trouwens al druk mee bezig op mijn blog Werkwijze.
Die dingen omschrijven doe ik bepaald niet even 'tussen neus en lippen door!'

Nogmaals, ter overvloede...alle lof voor hen die zich met hart en ziel voor de medemens inzetten.


Lutje mag ik al 10 jaar 'kennen' via de blogwereld en aan haar heb ik sowieso al veel te danken!



👍🙏

2 opmerkingen:

  1. dat is het enige dat je kan, van uit je eigen ervaring schrijven
    en niet iedere zorginstelling is hetzelfde, er zullen altijd wel ergens wantoestanden zijn maar gelukkig wordt in de meerderheid denk ik toch altijd met respect naar de mens toe gewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is precies waar ik altijd van uitging!
      En wat betreft die wantoestanden ven 'ergens', wantoestanden moeten we altijd aanpakken! Weer mag ik je bedanken voor je eerlijkheid, want daar heeft 'dit blog' erg veel aan...@@@

      Verwijderen