Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 19 maart 2019

Duisternis-nachtbericht.





Gisteren was het er weer...de totale duisternis in gezogen.
Alsof het zwarte denken vacuüm wordt gezogen...
Niet te beschrijven en nauwelijks te beleven én te verwoorden.

Leven in 2 werelden, anders kan ik dit niet omschrijven.
Het enige wat ik er tegen kan doen is het bestrijden met alle positieve kracht in mij!
Die jaren van depressie waren gewoon te veel voor me en nu
overviel het me.
Bizar dat ik die jaren gewoon heb kunnen overleven...hoe heb ik dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen?
Dat ik nu letterlijk in tweeën breek is niet zo verwonderlijk.
Vandaag wederom geconfronteerd met een verleden dat ik blijkbaar niet heb kunnen dragen!
Het is een kracht die tevens mijn zwakte is...
De kracht van alles te kunnen doorleven, doorzien...en er gewoon bij te blijven.
Bipolair is eigenlijk een goeie omschrijving maar een ziekte is het zeker niet.
Het wordt ook wel 'hooggevoeligheid' genoemd.

Gevoelens die tegelijk de kop opsteken en die elkaar normaal gesproken uitsluiten!
Mensen zoals ik (?) zijn in staat dit te beleven en...sommige overleven dit keer op keer...
En daar is inderdaad je zwakte ook je kracht!

Deze duisternis overviel me weer, als donderslag bij ogenschijnlijk heldere hemel...




9 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte, Walter, en een paar hele dikke knuffels! @@@--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Lia, toch doet steun van mensen zoals jij, vaak erg veel!@@@

      Verwijderen
  2. Het spijt me vreselijk lieve Walter. Maar ik kan dit berichtje niet lezen. De contrasten tussen letters en achtergrond is voor mijn md ogen niet meer te overbruggen. Ik begrijp uit bovenstaande reactie dat je het moeilijk hebt. Ik wens je spoedig beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, door het te selecteren wordt het contrast anders en kan ik het toch lezen..
      Heftig Walter. Ik hoop dat je daar niet al te vaak last van hebt mnaar in ieder geval veel sterkte en licht toegewenst.

      Verwijderen
    2. Ja, dat is soms het probleem met teksen, werken in kleur!
      Maar ik ben natuurlijk hard aan het werk om hier mee om te kunnen gaan.
      En dat lukt altijd weer, elke nieuwe manier is altijd welkom.

      Verwijderen
  3. Dat je weer snel mag ervaren dat het Licht er altijd in/voor je is alles mag zijn daarin. Sterkte he Walter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig blijft mijn 'licht' altijd branden...al is het soms even niet meer dan een waakvlam. (-_-)...

      Verwijderen
  4. O, wat erg, Walter. Ik heb dat heel soms en het is afschuwelijk. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch in ieder geval heel eerlijk van je om dit te delen, dank je...want het kan erg alleen voelen! Maar zoals altijd, ik werk eraan...Een begin is al gemaakt!

      Verwijderen