Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 18 oktober 2019

Als de kogel door de kerk is...

Wat dit nou weer gaat worden...nog geen idee!


Uitdrukkingen en gezegdes, we gebruiken ze regelmatig!
'Sommige weten van toeten noch blazen'....En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan.
Vandaag ga ik het even over ons taalgebruik hebben.
De mijne blijkt best vaak heel anders te zijn.
Dan weten anderen totaal niet waar ik het over heb.
Voor mij voelt dat vreemd aan als mensen vragen;
maar wat bedoel je nou eigenlijk of  
'dat woord bestaat helemaal niet!'.
Toch ben ik ooit goed 'geschoold', HBS was in mijn tijd 
heel wat...

Snel aangebrand zijn; dat heb ik vaak met kikkererwten!


Laat ik weer niet te veel op een zijspoor gaan zitten...
Dit stukje gaat gewoon over de verandering van Spijkerbed.
Ik ga trachten dit Bed wat eenvoudiger te houden.
Een voor mij andere blogstijl dus.
Er is veel veranderd in mijn leven en daardoor
kijk ik weer anders tegen dingen aan...

Ja, de kogel is eindelijk door de kerk.
Anders bloggen, maar één berichtje per dag.

(Ik ga toch maar eens opzoeken waar die uitdrukking nou eigenlijk vandaan komt?)


4 opmerkingen:

  1. De kogel is door de kerk wordt gezegd als er (meestal na lang overleg) ergens een beslissing is genomen; de knoop is (eindelijk) doorgehakt. Sommige spreekwoordenboeken vermelden dat deze uitdrukking voortkwam uit de ongeschreven regel om bij gevechten uit respect kerkgebouwen te ontzien.(google)
    .ik heb je al opgezocht;-)
    .* Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Lutje, wat geweldig dat je dit doet! Je bent een fantastische steun voor me....Dank je! >@@@<

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Toch blijkt die goed van toepassing te zijn in deze. De reden dat ik allang had aangekondigd dat ik met dit blog ging stoppen is hierin goed terug te vinden! Het zou wel aardig zijn om daar nog eens een blogje aan te besteden.

      Verwijderen