Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 19 oktober 2019

Een kritisch vertrouwen opbouwen.


Het is goed om regelmatig intens naar binnen te kijken!

Er zijn grote veranderingen aan de hand in deze Nieuwe tijd...
Maar juist Nu is het goed om kritisch te zijn, want ook op een positieve manier kunnen we voorzichtig zijn.
Nooit vanuit angst reageren, maar gewoon vanuit een combinatie van gevoel en verstand.

Het leven kan ons zo nu en dan in het 'diepe' gooien.
Op welke manier dit bij mij is gebeurd, staat uitgebreid beschreven op
mijn andere blog Bedgeheimen (klik)

Wat dit alles met mij deed was; Ik raakte mijn vertrouwen in de mens totaal kwijt!
Nee, dat was niet reeds bij het begin van deze waanzin , maar pas toen ik wakker
begon te worden en voelde: Dit klopt niet!
Mijn blindelings vertrouwen in de mens is namelijk in mijn wortels aanwezig...
Hoe dat uiteindelijk uitpakte kun je lezen op dat blog.

Inmiddels weet ik dat het goed gaat komen, want ik heb mijn les geleerd
en ga weer terug naar mijn oer-vertrouwen.
Werkelijk, voor mij een loutering om de 
Nieuwe Tijd met open armen te ontvangen.
Weet je, ik sluit dit positief af met;

We worden werkelijk Wakker!





4 opmerkingen:

  1. Je hebt een ongelofelijke tijd meegemaakt. Ik kan het nog steeds niet geloven. Begrijp zo goed hoe verwarrend, Kafka achtig de situatie was. Ben blij dat je krachten in je hebt die je helpt ertegen te vechten, maar ook weer jezelf te worden. Fijn weekend, Walter,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn als mensen iets kunnen invoelen.
      Dank je Geri.

      Verwijderen
  2. Ik ben zo blij dat je ondanks alle ellende die je meemaakte weer op je pootjes terecht bent gekomen. Knap hoor.
    😍👌😊😊

    BeantwoordenVerwijderen