Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 25 december 2009

De enge man?

( nog een klein kerstverhaaltje...om het af te leren, hihi)
Waar vind je nog rust tegenwoordig?
Zelfs op een bankje in het park niet, merkte ik laatst.
Mooie dag, grijs-roze lucht, lekker koud en een dik pak sneeuw. Wat kan een mens nog meer verlangen? Gezelschap misschien?
Nou, dat kreeg ik!
Komt een man naast me zitten, dik ingepakt net als ik, kijkt me doordringend aan en begint tegen me te praten:
"Weet je, als ik zo naar je kijk vraag ik me af, wie is die man?"
O god, een gek...of was het hem toch zelf denk ik achteraf?
"Ben je eigenlijk wel dankbaar genoeg?'
Shit, dat heb ik weer...Ik wacht op een preek maar er komt niks. Zeker gedronken of zo. Volgens mij ruik ik wodka, maar dat schijn je toch slecht te ruiken?
( inmiddels sneeuwt het heftig)
"Je moet je niet druk maken over dingen die je niet kunt veranderen en ook niet over dingen die je wel kan veranderen. Die moet je gewoon veranderen.
Ken je het "morgen is het vandaag gisteren' principe?
En overkomt het leven je of leef je het zelf? Wat ga je gisteren doen en wat heb je eigenlijk morgen gedaan?"
Terwijl ik rilde van kou, brak het zweet me uit, de man is gek dacht ik!
Mooie dag vind je ook niet? Wel koud.....Ik probeer een 'normaal' gesprek op gang te brengen...
"Ach man, elke dag is een mooie dag, want het maakt niet uit wat je doet, zolang je het maar met aandacht en liefde doet. Trouwens dat besneeuwde veld voor ons is een honden schijtplek, leuke beesten dat wel, maar een bevroren drol blijft een drol..oppassen dus, vriend!"
"Fijne dag verder, lekker ding!"
Met een glimlach van oor tot oor vertrekt hij.
Geen idee waar hij het over had, maar achteraf viel het enge best mee.
Lekker ding...en dat op mijn leeftijd! Lachu, zou ik zo zeggen.
( de lantaarnpaal naast me begint te branden, de schemer treed in.)

5 opmerkingen:

  1. Hahaha, zit echt te genieten van dit prachtige verhaal. Als ik zoiets lees ben ik in gedachten ook even aanwezig op dat bankje in het park en zit jullie beide te bekijken. Als geboren Amsterdamse denk ik dat de [enge] man alleen even zijn gedachten wilde ventileren, en het "lekkere ding" was zijn praatpaal. In dit verhaal proef ik typische Amsterdamse humor op de achtergrond, zou hij misschien ook uit Amsterdam komen?

    En tsja.....een bevroren drol blijf een drol Walter, daar heeft de goede man gelijk in ;~)

    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee aparte, maar unieke verhalen, maar waar het om gaat: een zalig kerstfeest Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een beetje laat met reageren, de kerstdagen weet je wel...
    maar wat lees ik hier toch een pracht van een verhaal (met boodschappen in overvloed...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die man op dat bankje zei heel wijze dingen!
    ik denk dat jij die man zelf was

    en je had vast 'een lekker ding' gezien waardoor je zo ging filosoferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen