Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 24 december 2009

Mijn Kerstverhaal.

De man die zijn leven hervond, door het te verliezen.


Na een leven vol strijd van levende liefde was het lichaam moe, het leek klaar.
Een lichaam geliefd, gehaat, gebruikt, misbruikt, gekoesterd en gekweld...
Desondanks altijd geliefd in hoofdzaak.
De man was het strijden moe en legde zich neer in vrede, vrede met die hij was geworden.
Plots verscheen er een reddende Engel, een engel met de naam van een mens...
zij bracht het lichaam naar het ziekenhuis...
Het oordeel der medische wetenschap was hard en genadeloos;
"Einde verhaal meneer, u zult binnen afzienbare tijd sterven".
De man voelde geen angst, geen berouw en keek dankbaar terug naar de schoonheid van een ten volle geleefd leven en....gaf zich over.
Over aan dat wat was, dat wat is.
Ruim twee jaar later typt de man dit stukje en is dankbaar.
Ongelooflijk dankbaar.
Dus...of Engelen bestaan.....???

6 opmerkingen:

  1. mooi te lezen!
    ze bestaan vast! die engelen dus...
    fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leven is één groot raadsel, en tegelijk ook heel bijzonder. Aangrijpend wat je hebt meegemaakt, en bijzonder dat je een tweede kans hebt gekregen hoe verwarrend dat ook kan aanvoelen. En dat je dankbaar bent voel ik met heel mijn hart Walter...

    Jou zelfportret vind ik in één woord, PRACHTIG!!!

    groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supper verwoord en ga zo door fijne kerst je bent een fijne vriend en je zelf portret is gaaf gr en veel geluk met de kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar wordt een mens stil van, Walter.
    Je bent een tweede kans méér dan waard
    en je bent ze heel mooi aan het 'inkleuren'.
    Veel van wat je nu doet, van wat ik hier op deze blog zie en lees, is de mooiste dankbetuiging die je kunt geven:
    Met al je kracht, creativiteit en liefde LEVEN.

    Dit verhaal van jou vind ik een echt kerstverhaal: het licht in jou dat opnieuw geboren werd.
    Ik wens je fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal is dit.
    Fijn dat je er bent en zo'n inspirerend weblog schrijft. De engel kan trots op je zijn!
    Mooie kerstdagen en een gelukkig 2010
    Groeten van Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Walter, ik geloof zeker in dit soort engelen. Ze doen wat ze kunnen in de onbaatzuchtigheid van werkelijke liefde.
    Maar méégeven, met het leven dat moet geleerd worden, wil je engelen kunnen vestaan.

    BeantwoordenVerwijderen