Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 21 december 2009

Hoe groen kan groen zijn?


Het groene hart van Nederland...daar woon ik en alhoewel Amsterdammer van geboorte, voel ik me er bijzonder thuis.
De symboliek op zich, het Groene Hart, spreekt mij al erg aan, want in wezen is niet rood, maar groen de kleur van de liefde! Als je bijvoorbeeld kijkt naar de chakra leer, is groen de kleur van het hart en in feite kun je stellen dat het "hart" het midden vertegenwoordigt tussen het denken en voelen. Dat rood als de kleur van de liefde gezien wordt is begrijplijk, lust en liefde worden vaak met elkaar verward.
Rood/Oranje is namelijk de kleur van het basis chakra, hetgeen min of meer voor de basale menselijke gevoelens en oerdriften staat. Net als het denken in feite de tegenovergestelde functie heeft, laten we dat gemakshalve even het voorhoofdchakra noemen (paars) Beiden noodzakelijk om het leven te ervaren.
"Als het hart maar op de goede plek zit", tja daar zit wat in...maar laten we dat niet als excuus gebruiken om uit balans zijn goed te praten.
Weer een kort stukje en die sluit ik graag af met een smile.

2 opmerkingen:

  1. Het hart is de kern van ons mens zijn, het middel om het hogere en lagere te verenigen.
    Toevallig (?) schreef ik ook enkele stukjes daarover, die verschijnen in de komende weken.

    En... is het winkelwagentje al terug bij de rechtmatige eigenaar beland? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank voor de tip Wim, ik ben juist van plan een avondwandelingetje maken..nu met kar dus! hihi

    BeantwoordenVerwijderen