Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 9 juni 2010

Slaappillen.

Een herhaling, zoals eerder gemeld. Zodra ik er weer werkelijk aan toe ben zal ik onderwerpen als deze wederom stevig aanpakken. Er valt nog veel meer over te vertellen namelijk vanuit de intense ervaringen die ik heb. En vooral ook vanwege dramatische toestanden omtrent dit onderwerp die ik bij anderen heb ervaren. Overigens heb ik deze afbeelding gemaakt vanwege mijn beleving in een "isoleercel". Het liefdevolle antwoord van de psychiatrie op een psychose.
Het schijnt erg goed te werken....

Waar maak ik me eigenlijk nog druk om?
Dat had de langere titel van dit stukje kunnen worden, maar ik koos voor het "simpele" begrip als slaappillen.
Ja, waar maak ik mij druk om en vooral met welke reden?
Je nek uitsteken trekt soms mensen aan die graag met kapmessen zwaaien, opdat ze zichzelf dan niet onder ogen hoeven te komen. Toch kan ik zo nu en dan niet anders. In mijn jeugd en later tijdens mijn opnames heb ik zulk een diepe pijn bij anderen gezien, dat ik mijn mond wel open moét blijven doen!
Mijn eigen leed en strijd zijn geleden en gestreden, ik heb ze doordat ik anderen altijd veel erger zag lijden, niet eens als zodanig ervaren!

Even terug naar slaappillen, een truuk om mijn weerstand en vraagtekens over medicijnen in te leiden....(gemeen hè?)
Wat slaappillen doen en waarom ze verslavend kunnen werken, dat is voor veel mensen nog wel invoelbaar. Heb je wel eens bedacht dat al die medicijnen voor de psyche niet veel meer of minder zijn dan slaappillen!

Weet je, eigenlijk zou ik het hier bij moeten laten....
Nee, toch nog één ding en dan houd ik het er even bij voor vandaag.
Weet je dan ook dat een mens op den duur steeds meer slaappillen nodig heeft om nog te kunnen slapen? Natuurlijk besef je best dat het gebruik van slaappillen een tijdelijke oplossing hoort te zijn.
Want wat doet onderdrukking op den duur? Onderdrukking veroorzaakt opstandigheid en op den duur strijd en agressie!
De link met medicijnen voor de psyche mag je zelf maken.
Het zijn namelijk geen geneesmiddelen maar onderdrukkers. Het zijn "leugenaars".
Dat slaappillen op den duur slapeloosheid gáán veroorzaken is nog te bevatten voor velen, maar kan je ook bevatten dat die andere de mens op den duur "gek" maken!
En weet je ook wie eigenlijk diegenen zijn die jou aanpraten hoe gek JIJ bent?

(voor alle zekerheid even m'n stalen kraag opgezet....)

8 opmerkingen:

  1. ik begrijp het helemaal, denk ik
    dat is ook zo met pijnstillers, ze stillen de pijn maar nemen niet de oorzaak van de pijn weg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pijn wordt nu eenmaal niet gestild, Waltertje, dat moet langzaam wegebben. Zeker als het om geestelijke pijn gaat...
    Weerom een héél indringend log!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe weergave van de isoleer-ervaring Walter. Indringend, ja, dat is het woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat bedoel ik nou, niet verdringen maar leren het er te laten zijn. En dan ook nog naar jezelf kijken en stil worden. Ben je boos op jezelf of op de ander?
    Niet makkelijk maar het kan heel bevrijdend werken.
    dan heb je veel kracht nodig om het aan te kunnen en durven.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, Die schilderijen... zo raak.
    Je bent een kei, doe die kraag maar af. Er breekt niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. doe eens even normaal joh!
    :p

    (en mijn serieuze reactie die voel je hopelijk wel in mijn wezen - zoals je mijn blog oh zo waar vindt, vind ik dat de jouwe)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ik iets gemist hier Mariëlle, hahaha.
    Ik neem allllllle reakties serieus!

    BeantwoordenVerwijderen