Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 19 april 2010

Fotograferen en/of schilderen?

Beide zijn creatief, maar toch op een geheel andere manier...
Laat ik eens een , wellicht onzinnige, poging doen dat verschil te omschrijven, maar misschien kom ik dan vanzelf ook wel op de overeenkomst uit!
Schilderen, tekenen doe je in feite redelijk rechtstreeks vanuit de geest. Alleen praten op zich is nòg rechtstreekser.
Vat je hem?


Fotograferen vraagt om technische hulpmiddelen en zoals ik het nu ervaar, een andere vorm van fantasie. Maar dat laatste is persoonlijk, want misschien voelt de creatieve fotograaf wel ongeveer hetzelfde als iemand die het op die andere manier doet.
Op dit moment zit ik al een behoorlijk lange tijd vast met mijn "schilderen", het verschil dat ik nu al fotograferende ervaar is;
Bij fotograferen pak ik iets dat er reeds is en geef het mijn eigen invulling.




Wat schilderen betreft grijp ik mis, er is wat dat betreft even an empty mind.
Maar wie weet zet fotograferen mij wel weer aan tot schilderen!




Dus voorlopig maar zo nu en dan wat serieuze foto pogingen laten zien op mijn weblog.
Later zal ik wat selectiever gaan "showen".......
(Oeps, volgens mij is dat juist hetgeen mij blokkeert in mijn werk...tè serieus zijn!)
(U hoort nog van ons....hihihi)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten