Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 10 januari 2012

Naar de dokter. ( Teruggeplaatst bericht.)



Er is altijd wel ergens een lichtpuntje..
Wordt dit een kritisch stukje over de reguliere geneeskunde?
Laat ik vooral trachten om het bij mezelf te houden en zo positief mogelijk, want aan mopperen en zeuren beleeft alleen de negativiteit profijt.

Een drukke periode van verbouwen en opknappen, m'n hele leefritme stond op z'n kop, slaapritme, eetgewoontes, energie huishouding noem maar op. Heerlijk, zo'n verandering, maar ook prettige dingen kunnen een vorm van 'stress' geven.
De jeuk begon onschuldig op mijn armen, rode bultjes van het krabben en daardoor nòg meer rode bultjes
Maar mijn positieve instelling en mijn ( ontstane)  geloof in het zelfgenezende vermogen van het lichaam weerhielden mij m'n ( reguliere) huisarts te raadplegen...
Hatsjekiedee, de boel verergerde en verspreidde zich als een boetekleed over m'n hele lichaam!
En toen schoot ik te kort aangaande mijn eigen overtuigingen van omgaan met je lichaam, je gezondheid.
Ik veranderde mijn leefpatroon NIET!
Dan toch maar even naar m'n ( aardige) huisarts om eens te vragen hoe en wat en wat er mogelijk de oorzaak van was, enz.
Hij "vermoedde" een bacteriële infectie.
Geweldig dat hij dat 'vermoedde', dus ging ik vragen stellen over waar en hoe je zoiets dan kunt oplopen en wat je er zelf aan kunt doen.
Zijn antwoord was, na het bekijken van mijn wonderlijke verschijnselen dat er sprake was van ontstoken haarzakjes. Goddank blijken mijn baardhaarzakjes daar ongevoelig voor te zijn anders....( Yach, ik moet er niet aan denken!)
De oorzaak kon in van alles liggen en een bacterie loop je zo op. Stof, omstandigheden, kortom mijn verbouwing leek een aardig alibi.
Vragen zoals; kan het zichzelf genezen als ik rustiger aandoe en....
Ach, het heeft niet zo veel zin om met dit soort vragen bij een reguliere huisarts te komen.
Ik kwam thuis met een anti-bioticum kuur en 3 tubes "dodelijke" huidzalf. De gebruiksaanwijzingen lees ik zorgvuldig en vrolijk constateerde ik, dat alles waar je de medicijnen tegen *( voor) gebruikt, ook de kwaal kunnen verergen. Dodelijke afloop gegarandeerd. Ooit......

Waarom ik dan niet een andere huisarts, niet reguliere neem?
O.a. omdat deze huisarts een betrokken mens is die hart voor zijn patiënten heeft en omdat ik ten alle tijden toch, naast artsen-bezoek, de verantwoordelijkheid voor eigen gezondheid ervaar.
De kuur maak ik natuurlijk af en de zalf gebruik ik zo matig mogelijk, en dan nu het ondersteund wordt via wat medicijnen, ga ik dan toch ook maar mijn leefritme herstellen.


Mijn verloren gegane berichten uit de 'kerstperiode' heb ik terug kunnen vinden via google reader.
Het was een ontdekking van Renaat, lezer en blogbezitter van het Groene gezicht. Nog mijn dank.
Zo nu en dan plaats ik er een terug in de 'witte' lay-out.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten