Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 2 augustus 2012

Er werd aangebeld....Hij.

Wie anders dan PP siert deze pagina!
Meestal bereid ik mij even extra voor als ik weet dat er iemand komt, vrijgezellen als ik leven nou eenmaal wat rommelig en Poespoes draagt daar zijn 'kattensteentje' graag aan bij.
De grit kleeft aan zijn poespoespootjes en wordt dankbaar door het hele huis verspreid, net als de vis die ik hem geef.
Waarom niet gewoon dat bakje leegeten? Nee, het wordt verdeeld in mijn hal en aldaar genuttigd.

Ik dwaal af..de bel ging en half gekleed opende ik half verstopt mijn voordeur, waardoor ik mijzelf klem drukte tegen de toiletdeur!  
  ( Ter zake doende informatie moet je de lezer nooit onthouden, zo leerde ik op de school voor journalistiek.)
"Verrek ben jij d'r al?" Ik geef toe, een warm welkom klinkt waarschijnlijk anders.
'Hé, ouwe poespoes van me..kom eens hier!'
Tot mijn grote verbazing sprong PP recht in zijn handen, bijna een honds gedrag.
Was dit vreemdsoortige eerste contact na zijn vakantie een voorbode van de ruzie die Hij en ik later zou krijgen?
'En, geen problemen gehad met PP?'
Nee problemen had deze afvallige kater mij niet bezorgd en van ontstane aanhankelijkheid bleek dus geen sprake te zijn. Poespoes draaide vanaf nu alleen maar om Hem heen.

Er werd een turquoise rieten tas op mijn tafel geplaatst met de vermelding dat deze vanwege mijn oppasbezigheid gevuld was met dankbaarheden.
Hij liep wat onrustig mijn kamer rond, het leek mijn ex-schoonmoeder wel die gluurde of alles wel 'schoon' was.
'Je bent volgens mij niet in een geweldige stemming...ik blijf maar kort, het toeval wilde dat ik hier toch in de buurt moest zijn en 'je tas' reeds in mijn auto lag'.
Later heb ik nog eens goed nagedacht waardoor deze ontmoeting, die eigenlijk een feestje had moeten zijn, zo stroef verliep.
Het lag werkelijk aan mij...het onverwachte van zijn bezoek had mij uit m'n doen gebracht.

"Aan je bruine kop te zien heb je in ieder geval mooi weer gehad". Ook dit kwam vijandig mijn strot uit..
Hij besloot te gaan...kwam wel eens gezellig een avondje als het mij beter uitkwam.
Als je je afvraagt wanneer de ruzie dan was...ik ervaarde dit als zodanig.
En zoals later bleek; Hij totaal niet, integendeel..Hij vond het passen bij de lessen die we elkaar nog te leren hadden.
Nou ja...als het maar geen 'Stille' lessen worden, dan stap ik liever een avond gewoon de kroeg in met een vriendin!
Bijna vergeet ik het positieve...toen Hij PP optilde om hem mee naar huis te nemen sprong deze weer even op de grond en gaf mijn blote tenen kopjes! Raar beest toch?

Volgende keer meer, maar dan over een wèl geslaagde ontmoeting met elkaar.
Helaas kwam Hij, door mijn norse gedrag, dit keer nog niet aan het woord, zoals beloofd.
Tja.

5 opmerkingen:

  1. Jazeker zijn terzakedoende informaties belangrijk voor de lezer, al is het alleen maar voor de beeldvorming. In gedachten zie ik je in een smalle hal staan, daar waar de wc pal naast de voordeur zit (nooit begrepen waarom toch zo'n toilet gelijk bij de voordeur zit, vaak ook nog met zo'n klein gezellig raampje... Sorry, even een kleine afdwaling).
    Een zonnige groet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ja, dat kan zo eens gebeuren.
    Poppie vond het wel leuk en jij hoop ik uiteindelijk ook wel.

    Vandaag maar weer lekker de zon in en je bruine kleurtje bijwerken.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe dan ook weer heel boeiend verslag, ben ik wel benieuwd wat r in die turkoise tas zat hihihi

    Trouwens heb je voor journalistiek gestudeerd?

    Zie uit naar de volgende ont-moeting. :)))

    lieve zonnetjesgroet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor alle duidelijkheid; Die 'je, jij, in dit verhaal ben niet ik hoor ( Walter) Het is een fictief persoon!
    Net zoals 'Hij'...Dat er overeenkomsten zijn met mij berust op louter toeval, hihihihi. 'Hij' is bedoelt als een soort feuilleton op mijn weblog. Mijn eigen kleine Spijkerbedsoap. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even voor jou Kagib; Nee, ikzelf heb niet voor journalistiek gestudeerd ;-) Schilderijenrestaurateur. En wat die tas betreft ben ik net zo nieuwsgierig! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen