Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 26 januari 2013

De klap van verandering.

Alleen zij de 'teveel' hebben en zij die 'te weinig'hebben lijken hem te ervaren als een klap.
De verandering waar we niet meer omheen kunnen.
..........
Goftertommie!
Zit ik wéér per ongeluk op Spijkerbed i.p.v. op Werkwijze!
En zoals het dan vaker gaat; ik ben gelijk m'n hele tekst kwijt en m'n hoofd is leeg.
Of heeft het te maken met het feit dat ik noch teveel, noch te weinig heb?
In die positie kan je min of meer 'objectief' zien wat er werkelijk gaande is in de wereld en hoef je je niet te laten beïnvloeden door hebzucht of aangeprate overlevingsdrang.


Stel je eens voor dat ik nu zou zeggen; Het gaat goed met de wereld, we beginnen wakker te worden!
Nee, dat doe ik maar niet hier op dit blog, daar stroop ik de mouwen wel eens voor op bij Werkwijze...

Misschien nog even dit;
De verandering op zich ben ik mij, in mijn eigen 'zijn' wel degelijk bewust.
Pijn doet het niet meer maar wennen moet ik er nog wel aan.
Hartstikke logisch eigenlijk, want 'wonderen' die zich voordoen als dingen van alledag zijn soms moeilijker te plaatsen dan de z.g. 'spirituele' ervaringen die ons hopelijk het 'licht' doen zien.
Ja, een eventuele andere versie van dit verhaal behoort werkelijk op 
Werkwijze...

2 opmerkingen:

  1. Voor mij hoort het allemaal bij elkaar alle teksten hier passen ook daar :-)

    Ik ben wel benieuwd of jij de wereld 'beter'vind worden. Ik ben daar niet zo van overtuigd.
    De verandering is individueel in onszelf. Ik zie nog niet zoveel verandering mondiaal. Zelfs niet in Nederland. Het lijkt zelfs harder te worden en de verschillen tussen de manier van leven van mensen groter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch ga ik op Werkwijze een stukje dieper dan hier dat bevalt me wel.
    Drie tijdschriften al naar gelang de stemming, hihi.
    'Beter' kan ik niet zomaar zeggen, wel dat er baanbrekende dingen gebeuren en ook kúnnen gebeuren. Volgens mij moet toch eerst alle 'rottigheid' er uit en dat zouden we het liefst overslaan.

    BeantwoordenVerwijderen