Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 6 november 2013

What to do next?

Nederlandse vertaling;
Wat zullen we eens gaan doen?



Waarschijnlijk vertaald Google dat anders, kijk maar eens bij 'Translate'.
En zo is er alweer een begin gemaakt met een blogberichtje...je zou het kunnen noemen; ergens naar toe schrijven zonder vooropgezet plan of idee.
Het witte doek voor de letterschilderkunst.
Een bord vol kleuren en penselen, een bord vol verhalen, een bord dat je de hele wereld kan laten zien;
Het toetsenbord!
( Voor de Engelssprekende bezoeker; the keyboard!)
Goed, waar was ik gebleven?
Nou, niet zo moeilijk toch?
Gewoon hier.


En nu weer hier en zo kan je blijven schilderen, zelfs met één vinger.
De eenvingerige typer (de andere 9 hangen er maar een beetje bij..) heeft het voordelige nadeel dat hij zich moet concentreren bij wat hij neerzet.
Als je met al je vingers typt loop je waarschijnlijk snel jezelf voorbij.
Ooit was ik met typeles begonnen, maar op de een of andere manier was ik geen natuurtalent.
Ik kom niet uit een familie van typistes..Zelfs de mannen in mijn familie hadden er geen...

What to do next?
Schilderen doe ik min of meer figuratief, soms tegen het abstracte aan.
Bij schrijven lukt mij dat ( nog) niet zo, merk ik.
Schrijven, schilderen en fotograferen..
Lezen en mensen ontvangen of bezoeken schiet er steeds meer bij in.
Het 'overkomt' me.
En nèt nu ik dit wil gaan toelichten, bedenk ik mij;
Blogbezoekers hebben niet altijd geduld voor lange schrijfstukjes.
( Heb ik gehoord van ervaren en meer intellectuele bloggers)
Dus dat wat een mens 'overkomt', en dus eigenlijk geen vrije keuze is,
daarover een volgende keer?

( Ik sluit af op een vragende manier, een soort aftastend of dit, toch best vrij unieke blogbericht, überhaupt door iemand gelezen is.)

Geen korreltje zout logo en zelfs géén smiley!


6 opmerkingen:

  1. ik heb dit zeker gelezen, en ik vindt je redenering eigenlijk wel heel goed.
    Ik kreeg al typeles toen ik 12 was, dus ik typ met 10 vingers :-p en blind.
    en na je reactie bij mij krijg je van mij een speciale LUTJES-knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You talk Britisch, or Yankee, if not then Assie maybe ? en dat alles zonder Googel vertalling ?
    En ook in mijn familie hadden de mannen geen typiste en ik het ook (nog (optimistisch blijven)) niet zover geschopt.
    En net als Lut heb ook ik dit gelezen, dus zijn er in elk geval twee die dat gedaan hebben, en het knuffelen laat ik aan jullie over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb t ook gelezen hoor, met plezier. Ik geniet steeds weer van je spel met woorden en betekenissen. :)
    Trouwens ik heb een blind typediploma met één hand, how about that hihihi
    Was speciale cursus voor mij. Nou, heb r heel veel profijt van ook weer met de woordjes die ik nu intik. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Karel, het is toch mooi hoe creatief de 'geest' is en voor bijna alles wel een oplossing of aanpassing vindt. ;-)

      Verwijderen
  4. Vriend, je onderschat je volgers, natuurlijk lezen wij dit. In mijn map met belangrijke papieren zit een typediploma. Blind -10 vingers. Weinig van over. Gebruik mijn ogen en hooguit 4 vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dank is best wel groot voor het bezoek dat ik krijg, vriendin. ;-) En helemaal als 'men' dan ook nog eens reageert! (-_-)

    BeantwoordenVerwijderen