Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 31 januari 2014

Wakker worden, wakker blijven.



 Hoe breng je een onderwerp als dit zo positief mogelijk?
Als één ding de zaken alleen nog maar verergert dan is het wel mopperen.
Aankaarten is van een andere orde, aankaarten zonder teleurgesteld moppergedrag.

( Even op mijn hoofd krabben en een slokje koffie nemen..)

Oké, iets waar we op dit moment letterlijk samen mee bezig zijn, internetten!
Zolang je alert blijft kan je er leuke dingen mee doen, binnenkort zullen we er allemaal aan moeten geloven. De brievenpost is langzaam aan het verdwijnen, persoonlijk (?) contact gaat steeds vaker via het net, opgevrolijkt door 'likes' en grappige smiley's. Een gewone tekst, goed bedoeld maar kurkdroog getypt, kan tot veel misverstanden leiden.. Elkaar in de ogen kunnen zien werkt toch heel anders.
( Jeuk aan m'n neus, een teken dat ik met mijn hoofd bij deze tekst moet blijven..) ;-)

Maar waarom zou de tekst eigenlijk zo nodig lang en uitgebreid moeten zijn.
Wees je gewoon bewust dat het altijd belangrijk is zelf de eigen verantwoordelijkheid in de gaten te houden, opdat je geen slachtoffer wordt van misleidende internetpraktijken en ga ervan uit dat niets, via internet verspreid, veilig is.


Ach, dat laatste kun je ook positief gebruiken.
Wees je gewoon bewust van wat je zegt en of je daar werkelijk achter staat en ook of het kwetsend of beledigend is.
Kortom, je best blijven doen voor integriteit kan nooit kwaad, niet op internet en zeker ook niet in ons dagelijks leven!

Mijn eigen best is helaas regelmatig niet goed genoeg, maar ik blijf er wel bewust aan werken...
Uiteindelijk keert negativiteit zich altijd tegen de persoon zelf.
Amen. (of zoiets)
Namasté is eigenlijk ook wel mooi...(klik)
Ik groet je met respect is weer zo'n mondvol!

;-)



5 opmerkingen:

  1. Ik zeg ook steeds dat ik in de verkeerde wereld geboren ben, gho die ouderwetse brieven, de mensen recht in de ogen kijken en zien aan de gelaatsuitdrukking wat er komen gaat.. daar doe ik nog steeds mijn uiterste best voor..
    Als internet er niet was dan zou ik hier ook niet zijn (lezen,schrijven noem het hoe je wilt) maar toch..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom is je "best" niet goed genoeg ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...ik zal daar eens over nadenken....

      Verwijderen
    2. nagedacht:
      A) M'n best was niet ècht m'n best (gemakzucht)
      B) Te hoge eisen aan mezelf gesteld.
      C) Niet onder ogen willen komen dat ik soms gewoon m'n best NIET doe..
      Verder ga ik maar liever niet, anders moet ik nog een advocaat nemen!
      In dit geval ben ik tevreden, ik heb mijn best gedaan om na te denken en te antwoorden. ;-)

      Verwijderen
    3. A - gemakzucht ... ken het ;-)
      B - te hoog de lat, - ken ik ook :-( soms ga je er aan onderdoor.
      C - dit toegegeven .... moet ik helaas dit nu ook toegeven....
      Maar wanneer wij ons best doen, zijn wij best wel op ons best, en beter wordt het meestal toch niet, en dat is ook dan best.
      Namasté.
      .

      Verwijderen