Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 12 januari 2014

Zondagsrust.





En zo ben ik langzaam aan het beginnen mijn blog 'structuur' te gaan geven.
De toevallig ontstane structuur van het begin, 3 berichten waarvan één gewoon een foto, die werkt voor mij allang niet meer.
Bloggen is door de jaren heen één van mijn rode draden voor de dag geworden.
Zonder structuur blijk ik in de goot te eindigen..Humor? Daar laat ik mij maar beter niet over uit.

Zondagsrust...Hier dicht in de buurt bevindt zich mijn geliefde supermarkt, de Hoogvliet.
Geliefd, ook vanwege het feit dat boodschappen doen nou eenmaal noodzaak is en ik een beetje chaotisch word van steeds naar andere supermarkten gaan. Besparen op die manier? 
Ach, het is tegenwoordig toch lood om oud ijzer. ( Zie spreekwoorden en gezegdes.)
Sinds een paar weken is mijn buurtsuper dus ook op zondag open...
Stukje rust naar de klo... dus.
Niet getreurd, we hebben een vrije wil! ( O ja?)
Dus...meestal ga ik nu ook op zondag even een boodschap doen.
( Uit vrije wil?)

En zo is er een nieuw item/label ontstaan, de zondagsrust.

11 opmerkingen:

  1. Langzaam maar zeker worden we naar de 24 uurs economie gedwongen.
    Winkels ook 7 dagen per week open, alle bedrijven moeten ook 24 uur bereikbaar zijn.
    In sommige situaties is het fijn, b.v als de verwarming uit valt, dan is het prettig als de monteur snel komt.
    De gezondheidszorg is natuurlijk al heel lang altijd bereikbaar.
    Maar dat een supermarkt of welke andere winkel nu op zondag open moet zijn.... voor mij hoeft het niet.
    Van mij mogen zij het verschil blijven maken tussen een gewone werkdag en een rustige zondag..

    Fijne zondag Walter, geniet van alle rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier is dit ook meer een meer walter, dat de winkels op zondagvoormiddag open zijn en drukke winkelstraten op zondagnamiddag....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vergeet de koekjes voor bij de koffie niet hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ton post est tout à fait charmant et j'aime beaucoup!
    Have a nice day! Cath

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lang geleden dat ik bij hoogvliet was:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoogvliet....waarom doet mij dat aan alcoholhoudende drank denken?
    Hoe dan ook....ik heb een hekel aan boodschappen dien maar je bent er even uit en je komt nog eens iemand tegen om een praatje mee te maken. Maar verder.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gnagnagna, he verwart het waarschijnlijk met Hooghoudt dubbele graanjenever! Dáár waag ik mij niet meer aan. Waar lever is, is hoop. ;-)

      Verwijderen
  7. Van mij hoeft het ook niet alle winkels open op zondag.
    Rustige stadswandeling maken is er niet meer bij. Jammer!
    Vandaag was het heerlijk weer voor de fiets dus door de polder en koffie aan zee.
    Nee niet in Egmond want daar liepen ze de halve marathon, brrrrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, zo dwong ik mijzelf in een sombere bui de rust van het stadshart van Gouda in, natuurlijk met mijn Nikon..en wat bleek? Het barstte er van allerlei activiteiten!
      Het viel gelukkig niet verkeerd bij me.... ;-)

      Verwijderen
  8. Voor mij een beetje een principe kwestie dat zes dagen werken in de week er van mij wel een dag rust mag zijn. De wereld is al gek zat.
    Ook hier de Hoogvliet favoriet, niet de dichtstbijzijnde, maar wel op weg naar huis van het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zes dagen per week werken...ik ga niet naar je beroep vragen en gun je je zondagsrust van harte...Ooit gaf ik therapeutische massage, ben ik mee gestopt vanwege... ;-)

      Verwijderen