Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 26 augustus 2014

We houden het toch maar gezellig.


De dingen die ik al lang niet meer deed en waarvan ik dacht dat ik ze niet meer leuk vond...
Ik blijk ze leuk te vinden!
Wonderlijk hoe je leven zomaar kan veranderen.
En wat heb ik er eigenlijk zelf voor gedaan?
O ja, zou het bijna vergeten...iemand gewoon uitnodigen om langs te komen!
Eigenlijk ben ik van slak tot naaktslak geworden, in zeer korte tijd.
Ik kroop heel snel in m'n huisje en dat leek me te bevallen omdat ik al jaren niet beter meer weet.
Dacht eigenlijk dat ik niet meer in de wereld zou kunnen wennen.
De afgelopen 7 jaar waren mijn 'uitstapjes' summier.
Het liefst was ik toch alleen en begon erin te geloven dat ik dat echt het prettigst vond.
Onder de mensen in een restaurant of in dat thermaal gebeuren, ik voel me weer als vanouds als een vis in het water!
Gewoon weer 'winkelen' in een drukke boel..
En ervan genieten, er plezier aan beleven.

Sommige dingen kun je nou eenmaal niet alleen, al zou je het willen.
Op een bepaalde manier is samen genieten ( plezier beleven) toch heel anders dan alleen.
Ik was het bijna vergeten...

Vandaag dus een extra bericht, het vorige moest gewoon even omdat ik nou eenmaal ook leef in de grotere wereld.

En, voor als je het nog niet door had, het heeft te maken met Jan...
Jan geniet van het feit dat ik geniet en ik geniet als Jan z'n ogen gaan flonkeren van plezier.
En dat op mijn leeftijd!
Hahahahaha!!
Dank je Jan.

8 opmerkingen:

  1. Maar goed dat je het niet helemaal vergeten bent hoe te genieten, kan je dat eigenlijk wel als je ooit hebt genoten,
    en geniet met Jan, van Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel grappig Walter, er is plotseling iets soortgelijks met mij gebeurd, ineens een lieve vrouw in mijn leven gekomen dus ik begrijp, voel, helemaal wat je bedoeld, dan is alles genieten, wat je ook doet, en ja juist het samen doen. :)

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke leuk Karel, gefeliciteerd! Voor zover ik jou een piepklein beetje meen te kennen zal jouw leven er minder van op de kop staan dan het mijne. ;-)

      Verwijderen
  3. Hihihi het is een grote overgang dag in dag uit met iemand samen maar hij is heel harmonieus verlopen, echt paradijsje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het de vriendschap, de geestesverwant, de seksuele aantrekking die het heel anders in het leven staan doet, vraag ik me af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je anoniem bent, anders had ik je graag een antwoord gegeven! ;-)

      Verwijderen
  5. Jan verdiend een medaille. Als je dit voorelkaar krijgt dien je in feite in de adelstand te wirden verheven.
    Jan je bent een held.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk en lief bericht. Ik begrijp je goed. Jan en jij raken bij elkaar iets goeds. En Jan treft het ook met zo een originele vrijdenker als jij!

    BeantwoordenVerwijderen