Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 11 september 2014

Zorgelijk typje...

En als dan de lege stoel overblijft...
Vandaag weer eens even luchtig ingewikkeld doen?
Dan vraag ik je (en mijzelf natuurlijk), wie ben je van nature?
Lees het meeste maar met in gedachten een vraagteken erbij, anders krijg je na elke zin een vraagteken en dat staat bijzonder vervelend...vind je ook niet. (denk nu maar aan een vraagteken)
Je vroegste herinnering aan die je was.
En dan even verder terugvoelen, niet makkelijk maar met een beetje concentratie kun je daarin ver komen.
Het schijnt dat je in de baarmoeder al vrolijkheid of zorgelijkheid kunt ervaren.
Vreugde en verdriet dat door het bloed van de Moeder stroomt.
Zo wilde mijn moeder niets liever dan Moeder zijn, maar door haar diabetes kreeg ze vele miskramen.
Ho, ho..ik zou het luchtig houden!
Zodra ik weer al mijn hersenkronkelingen  voor een bericht ga gebruiken kan ik toch eigenlijk beter even naar Werkwijze verhuizen. Doe ik vandaag alweer niet!
Heb jij nog 'voeling' met wie je werkelijk bent.
Die je bent van voordat je prestatie en geldingsdrang kreeg.
Of je je het nou verbeeld of niet, dat doet er niet toe.
Iets bereiken in het leven is misschien wel gewoon terug gaan naar die staat van zijn.
Maar dat met je volledige bewustzijn.
Mij komt dat goed uit, ben niet beroemd of stinkend rijk geworden en goed beschouwd altijd geworsteld om terug te gaan naar mijn oorsprong.
Er zijn kostbare momenten dat ik dat reeds zo ervaar.
En het is bepaald geen terug naar af!

Nu ik me toch weer even liet gaan in een bericht;
Hedy, bedankt voor je mooie reacties! (klik)
;-)

3 opmerkingen:

  1. Opnieuw zo'n mooie post van je, Walter. Het raakt en kent een timing. Voor het slapen gaan nog even naar je blog, vandaag. Ben blij toe en vind dan nb dat leuke persoonlijke berichtje met linkje. Was natuurlijk heel nieuwsgierig waar dat toe leidde... ;-). Weltrusten. Fijne dag voor straks gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb steeds meer strepen onder het verleden staan, en kom jij met die hersenkronkel van de vroegste herinnering......

    "En als dan de lege stoel overblijft.".. weet ik in elk geval dat ik toch iets nagelaten hebt......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ineens wist ik waar die A voor staat! Je bent een A-parte man...En dat bevalt me wel. ;-)

      Verwijderen