Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 13 oktober 2014

Best wel afhankelijk...of jij niet?



Gisteren lag Tele2 het grootste gedeelte van de dag stil.
Er was een storing in Noord en Zuid-Holland.
Je merkt dan pas hoe afhankelijk je geworden bent van die 'verbinding'!
Zonder tv is nog wel te doen, eigenlijk wel even rustig. Je hoeft niet na te denken over wel of niet te kijken naar de ellende op het journaal.
Maar er is dan ook geen radio, geen telefoon en geen pc waar je eigenlijk soms vrij domme dingen mee doet.
Zo was ik voor de storing blijven plakken op YouTube..
Belachelijk om meer dan 2 uur van alles en nog wat te bekijken, maar..allee, het was zondagochtend.
Whats appen met Jan was er ook niet meer bij...simpel gratis chatten via je smartphone.
Zonder internet verbinding kan dat niet.
Gelukkig kan je dan nog wel bellen via je mobiel, alleen erg 'smart' is hij dan niet meer!
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die niet afhankelijk zijn van dit hele internetgebeuren.
Voordat je te snel 'ik niet' roept (typt), denk dan maar beter eerst eens even goed na.
En natuurlijk wens ik je een mooie week, dankzij mijn internetverbinding.

Ps. Het einde van de zomer doet helaas weer iets met mijn gemoedstoestand.
Ook met mijn gedrag trouwens.
Comfortfood ( Oud-Hollandse uitdrukking), gaat er weer met het grootste gemak in..
O jee, die nieuwe broek!

6 opmerkingen:

  1. Oh, dat is erg en zeker als het langer duurt dan een paar uurtjes.
    Ja, het alles aan elkaar verbinden door de providers heeft ook zo zijn nadelen.
    Je moet toch weer een doodgewone transistor radio in huis hebben, die het enkel doet op een beetje stroom of een batterijtje.
    Hopelijk is alles weer goed opgelost Walter.
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg al ontwenningsverschijnselen van het lezen,......................
    Ik zou me ook vergrijpen aan het comfortfood......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan voor 80% zeggen, ik niet. Alhoewel ik nu de via mijn phone naar jouw blog kom kijken heb ik de voorbije 7 dagen geen Internet en tv heb gehad. Wel radio, dat zou ik niet zonder kunnen. Jouw blog lees ik graag dus daarom de interesse en voor het weer in Frankrijk heb ik ook op mijn phone gekeken. Dus dat denk ik van mezelf. Wat denk jij als je dit leest Walter? In ieder geval zonnige groetjes uit Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen internet gebruiken vind ik knap van je, buuf. Lukt dat terwijl je een dierenzaak hebt? Zodra je weer thuis bent, laat me dan even weten hoe het thuis gaat met internet en tv. ;-)

      Verwijderen
  4. Ik hoef er niet over na te denken Walter. T is niks gedaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. t is vreemd, zonder internet voelt alsof je afgesloten bent van de wereld,
    maar je hoeft maar naar buiten te gaan en dan merk je dat het niet zo is
    natuurlijk hebben wij de kans nog om buiten te komen, voor mensen die aan huis gekluisterd zijn zijn tv en internet een kijk op de wereld en echt wel noodzakelijk

    BeantwoordenVerwijderen