Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 14 oktober 2014

Rolmodel.


Het zou mooi zijn als je in de spiegel kunt kijken en denken; Ja, die zou ik willen zijn.
En dan gaat het natuurlijk niet alleen over je uiterlijk, het gaat dan ook over wie je bent.
Je eigen rolmodel zijn...jezelf als voorbeeld nemen.
Ik zag terloops een advertentie waarin het min of meer op deze wijze verwoord werd.
Waarschijnlijk heeft 'Christian Dior' er iets anders mee voor.

Blij kunnen zijn met die je bent is toch werkelijk voor mij iets anders dan zelfgenoegzaamheid.
Blijven werken aan jezelf om een 'beter' mens te worden vanuit die je bent.
Zonder jezelf af te kraken om daarna een verandering teweeg te kunnen brengen?
Dat eerste zou niet nodig moeten zijn, het kan namelijk een gewoonte gaan worden.


Ergens de flits opzetten of het uitvergroten...
Tja, dat kan behoorlijk confronterend zijn.
En dat werkt niet goed als je jezelf dan omlaag haalt.
Of gewoon accepteren, of er iets aan veranderen op een manier die bij je past.
Die ander hoef je namelijk niet te worden.
Dat zou niet zo gezellig meer zijn voor die 'ander'.

:-)


Vind maar beter de rust in jezelf. 

En wat deze 'spiegelfoto's betreft..
Ik kon het toch niet laten om na die laatste geflitste foto
de spiegel te gaan poetsen.
En toen ging ik er schuin langs kijken...
en zag nog steeds van alles en nog wat..
Een stukje schrijven is leuk, maar als je dan je eigen raad niet opvolgt!

Verder ben ik er al doende achter gekomen waarom ik me als een sloddervos gedraag.
Eigenlijk ben ik een dwangmatige perfectionist!!!!

 
;-)

4 opmerkingen:

  1. Blijf toch maar lekker jezelf en geen namaak iemand anders.
    Fijn dat je spiegel ook weer schoon is, zie je beter jezelf.
    Mooie dinsdag....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een rolmodel, een voorbeeld van vooral hoe het niet moet.
    Het zou mooi zijn als dwangmatige sloddervos daar perfect in te zijn.......
    En nu die spiegel schoon is, .........................

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...nu gaat leven gewoon verder, zal altijd wel smerigheid op mijn pad komen, van binnen zowel als van buiten. En van mensen van 'hoe het niet moet', kunnen we meer leren dan van mensen 'hoe het wel moet'...Gelukkig behoor ik zelf ook tot het eerste soort! :-)))

      Verwijderen