Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 17 maart 2018

Een publicatie-experiment!

Hoe anders is God dan de Boeddha?
Laten we maar bij de boeddha beginnen. En daarna een vergelijk met God maken?
Waarom niet? Want beiden komen er zeer goed vanaf. Zo heeft b.v. de boeddha en stem, zo kan je een boeddha zien schrijven, zo kan je een boeddha ervaren als leraar. En zo zul je zien dat de ware boeddha niets anders is dan een aan God gerelateerde Mens. Een mens die via het ingefluisterde woord van God leeft en gehoorzaamt, levend naar de vrijheid die hem gegeven is. De boeddha (mens) zal zelden of nooit de naam van God gebruiken. Die naam is namelijk Onkenbaar.
Waar leeft de boeddha en waar is God aanwezig?
De boeddha leeft en leert tussen het Hart en het Verstand. Hij luistert naar de stem van God die hij ervaart als een liefdevolle, bijna geluidloze fluistering. Zijn hand wordt zo nu en dan geleid door de onhoorbare stem van God en doet zijn hand schrijven. Schrijven, zoals de Mens kán schrijven en kán denken en kán ervaren. Wetende dat hij uiterst secuur te werk moet gaan en dat ook met liefde doet! De ervaren boeddhist wordt als Mens geboren en enkel door de stille fluistering van God kan hij worden tot...Een Boeddha, een menselijk begrip. De vertaling van het Onnoembare.
Over dat 'Boeddha schap', die boeddha-natuur valt nog heel veel te schrijven én te leren...
Dan komen we bij God.
Eigenlijk kunnen we over God eenvoudig zijn. Want over God valt alleen , als begrip, te zeggen;
God is.
Alles is God en God is in alles.
In alles en iedereen.
De korte beschrijving van God....

Waarom noem ik dit een experiment?
Omdat ik geen eigen huis meer heb en door omstandigheden in een mij vijandige omgeving bevind.
Maar daarover misschien later, dat zou mij nu nog wat veel zijn.🙍 

Bovenstaand stukje heb ik kunnen knippen en plaatsen uit eigen werk.... 


11 opmerkingen:

  1. interessant, om even bij stil te staan en over na te denken
    oei Walter, geen eigen huis meer, gelukkig wel nog een dak boven je hoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus daar heb je al die tijd over nagedacht in je afwezigheid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om weer iets van je te vernemen Walter, heb vaak gedacht wat er
    nu in Godsnaam of in Boeddha'snaam ;-) allemaal aan de hand was.

    In het levend zwart zie gelukkig toch al de nodige grijs gekleurde
    stukjes tevoorschijn komen en dat geeft mij een goed gevoel over
    hoe het op dit moment met je gaat.
    Sterkte met de situatie waarin je verkeerd.....

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben verbijsterd. Je gaat er weer vol in. Daar is over nagedacht. Het lijkt erop dat je weer regelmatig aanwezig ult zijn. Bijzonder. Misschien inspireer je mij ook weer want ik loop niet meer zo hard op blog.
    Jammer dat je een ander thuis hebt. Heftig. Ik wens je sterkte en wijsheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie analyse Walter, stem er helemaal mee in, resoneert. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh dies oud hihihi nouja uiteindelijk tijdloos. :)

    BeantwoordenVerwijderen