Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 19 mei 2018

Genegenheid, machteloosheid en prachtige mensen.

Lijkt echt op hem!

Elke week, op vrijdagmiddag ontmoet ik haar beneden in de grote ruimte.
Een prachtige 'donkere' vrouw, alhoewel ik door al die zon, al bijna dezelfde kleur armen heb! Ze doet hier prachtig vrijwilligerswerk!
Vaak neemt ze een leuk cadeau voor me mee en...voor haar maak ik nu een groot schilderij.

Zeg maar, een schilderij van de natuur! Ik doe het met liefde en doe er mijn meest natuurlijke best op...Ik heb ontzettend veel steun aan haar.
👍🙌🙏

Pal naast mijn afdeling 'woont' een schitterende man, en pas gister hoorde ik van hem dat hij binnenkort 80 wordt!
Beide vinden het prima als ik een keer een foto-portret van ze maak. Lijkt me heerlijk om te doen.
Natuurlijk zet ik deze mensen niet op mijn blog, een privacy kwestie.
Schokkend is dat deze man hier al 17 jaar belazerd wordt, blij gemaakt met nog minder dan een dooie mus. Ze zouden voor een kleine aangepaste woning zorgen waar hij in vrede zijn laatste jaren zou kunnen doorbrengen....
En dan vertelt hij; 'Ze beloven hier van alles, maar doen niks!'
Al 17 jaar lang!

Zelfs tijdens het typen draait m'n maag weer om, wat een walgelijke 'zorginstelling' is dit!

Gelukkig heb ik 2 van mijn werken gevonden, waar ze beide best wel op lijken;
De vrouw, maar de echte oogt een stuk moderner...



4 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om deze mensen te schilderen. Lijkt me heerlijk om te doen. Twee van die lieve mensen in een donker geheel. Ik begrijp echt nog steeds niet hoe je buurman en jij hierin verzeild zijn geraakt. Ik vind het beangstigend. Dat kan iedereen gebeuren. Ik probeer te bedenken wat je kunt doen om hier uit te komen. Brief aan de ombudsman? Het lijkt me ook zo moeilijk om mensen te vertrouwen na je ervaring met de vorige maatschappelijk werkster.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Makkelijk is het niet, maar het gaat zeker lukken! Die maatschappelijk werkster! Erger kan je het nooit treffen!!!(gelukkig maar..en ze zijn hier nog niet van me af!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. onvoorstelbaar toch, dat alles moet in de openbaarheid komen zodat ze de situatie daar kunnen veranderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede morgen An, en ja An, dat gaat ook zeker een keer gebeuren.
      Maar juist zoiets groots als dit, moet echt goed voorbereid en aangepakt worden. Ben daarin hard aan het werk!

      Verwijderen